Gebed, een onmisbaar wapen in de strijd!

Ik zag de onderstaande afbeelding en dacht er even over na.

gebed 2

Wat doe je als problemen je leven in komen? Gebed is zo belangrijk! Wij hebben een God die ons hoort en wil horen! Waarom zouden wij alles zelf uit gaan vogelen als diegene die hemel en aarde gemaakt heeft, betrokken wil zijn bij ons leven! Hij weet precies hoe we met de situatie moeten omgaan. Ik heb laatst de film War Room gezien. Voor mensen die de film nog niet kennen of gezien hebben, een echte aanrader!! Het heeft mij wederom gewezen op de kracht van het gebed! Wonderen gebeuren want er is kracht in Jezus Naam! In Jezus Naam kunnen we bergen verzetten! God heeft ons niets voor niets het krachtigste wapen van gebed gegeven! Gebed is zo krachtig! Want wanneer wij bidden kan de duivel niets uitrichten.

Heb je weleens gemerkt als je in gebed bent, dat je gedachten afdwalen? Of dat er ineens iemand je aandacht vraagt? Dat is de duivel die je dan uit je gebed wil hebben! Ik las laatst de opmerking: ‘ gebed zit hem niet in diegene die het gebed uitspreekt maar in diegene die het hoort’! En daar houd ik mij aanvast! God hoort mijn gebed en omdat Hij mijn gebed hoort, heb ik de rust dat Hij mij helpt en de weg zal wijzen die ik moet gaan.

Lieve Vader,
In Uw Naam zit kracht! In Jezus Naam kunnen we bergen verzetten.
Laten wij zo ook als gelovigen onder elkaar, onze levens in gebed brengen.
Laten wij voor elkaar op de bres gaan staan en bidden voor wat er in onze levens speelt! Here, laten wij vechten voor iemands ziel. Iemand die nog niet zijn hart geopend heeft voor God. Lieve Vader, U heeft ons niets voor niets het gebed gegeven.
Laten wij het gebruiken zoals u bedoelt heeft.
Vervul onze harten met uw hoop en kracht!
Met uw leiding, wilt u ons leiden als wij in gebed tot u komen.
Dat wij mogen bidden voor diegene die u in ons hart legt.
Werk met u Heilige geest door ons heen, zodat de mensen u liefde door ons heen zullen zien. Dit bid ik in Jezus Naam,

AMEN

11 gedachtes over “Gebed, een onmisbaar wapen in de strijd!

Geef een reactie

