Mijn reddingsboei!

Dit weekend liep ik heerlijk aan het strand. Met mijn voeten door de zee, liet ik mijn gedachten de vrije loop gaan. Terwijl ik zo op het strand liep, uitkijkend over de zee, stuitte ik op een reddingsboot. Je kent ze wel. Van die grote oranje boten die ze gebruiken op het strand. Ik keek om mij heen en zag bij de strandwachterstent allerlei strandwachten staan. Nou, als er wat gebeurt, wij zijn veilig hoor! Hulp is dichtbij!

Ik kruip op mijn stoel. Heerlijk! Ik hoef niets te vrezen. Ik kan zo mij ogen dicht doen…… Ik ben veilig. Voor mij zie ik nog steeds die grote reddingsboot.

IMG_20160709_134114
Redding…………..Wat doe je als je in nood bent? Wie is de reddingsboei die jij vast houdt? Bij wie zoek jij je redding in deze onstuimige wereld?

Voor mij zie ik zoveel mensen die in zee zijn. Zo zonder gevaar. Geen vuiltje aan de lucht. Zij weten dat als het mis zou gaan de strandwachten per direct het water zullen ingaan om hen te redden. Dus wat loop je voor risico? Er verschijnt een glimlach op mijn gezicht! God is onze strandwacht! God is onze lijfwacht! Wij leven in een wereld wat net lijkt op een zee. De zee kan erg onstuimig zijn, zo is ook het leven. Je leven kan soms erg lijken op een woeste zee met hoge golven. Gelukkig lijkt ons leven ook wel op een rustige zeetje. Zo wisselend de zee is, zo is ook het leven.

Wij mogen weten in die stormen van het leven, dat wij de beste strandwacht ooit hebben! Als God ziet dat Zijn kinderen in nood zijn, zet Hij alles op alles om jou te redden! Hij zal hemel en aarde bewegen om jou te helpen en te redden!Met Jezus als strandwacht/lijfwacht aan mijn zijde hoef ik niets te vrezen. Ik heb de zekerheid van God die mijn leven in Zijn vizier heeft. Hij kijkt niet op je neer en laat je weten wat je allemaal fout doet. Nee, Hij kijkt naar jouw leven als een liefdevolle Vader die je elke dag en elke seconde wil helpen door dit leven heen!
Hij gaat met jou mee! Hij leidt je stappen en zal je over de woeste stormen van het leven leiden. Daar mag je zeker van zijn!!

Met dat veilige gevoel in mijn hart sluit ik mijn ogen. De wind waait door mijn haren en terwijl ik mijn ogen dicht hebt, hoor ik het geluid van de golven in zee. Jezus is mijn reddingsboei!

IMG_20160709_174015

Ik ben veilig. Er let Iemand op mij! En niet zomaar Iemand!
Leg jij je hand in de Enige echte lijfwacht die altijd te vertrouwen is?

4 gedachtes over “Mijn reddingsboei!

Geef een reactie

