De eindstreep!

Elke dag kijken de wielrenners erna uit. Na een hele etappe te hebben gereden zijn ze blij als ze de eindstreep bereikt hebben. Als je die gezichten toch ziet. Een last valt van hen af. Ze hebben het gehaald!!!! De opluchting! In het leven heb je op vele manieren te maken met een eindstreep. Het kan op je school, je hebt je diploma gehaald! Je hebt de eindstreep bereikt! Maar ook vooral in de sport. Je begint als sporter ergens aan en werkt naar de eindstreep toe. En als je die gehaald hebt? De opluchting is te zien!

Finish Line

Maar ik denk verder……………….
Ook het leven houdt een keer op. We leven niet oneindig hier op aarde. En voor iedereen is er een andere eindstreep. Wat we nu in dit leven doen, heeft invloed op hoe we de eindstreep behalen. Ik heb 3 werken lang de tour gevolgd. En ik denk dat dit de beste sport is, als je het wil vergelijken met leven. Ik heb teleurstelling bij de wielrenners gezien, maar ook plezier en blijdschap. Tranen van vreugde en tranen van verdriet. Maar ook opluchting als ze na die lange etappes de eindstreep behaald hebben! De wielrenners vallen soms hard maar staan daarna ook weer op en gaan weer verder om de eindstreep te behalen. Onderweg voelen ze de wonden die schrijnend aanvoelen als ze hun weg verder vervolgen. Is dat ook niet zo in het leven? Wij mensen vallen ook zo vaak. En soms kunnen de wonden zo schrijnend zijn. En terwijl we ons leven verder leven kunnen de wonden soms zo’n pijn doen onderweg naar de eindstreep! Toch…..is er HOOP! En dat wil ik doorgeven. Tijdens de ritten van het leven is er Iemand die je nooit verlaat!

In Jesaja 41:10 staat:
Wees niet bang, want ik ben bij je,
vrees niet, want ik ben je God.
Ik zal je sterken, ik zal je helpen,
je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand.

En dat is lieve lezers waar wij ons aan mogen vasthouden! Hij staat al bij de eindstreep op ons te wachten!

 

 

 

6 gedachtes over “De eindstreep!

Geef een reactie

