Vakantietijd….. maar niet voor iedereen!

Het is vakantietijd!
Je hebt al vakantie gehad of je zit nu in je vakantie.
Maar het is zomer dus vakantietijd!! Even helemaal niets aan je hoofd. Niks moet en alles mag. Even heerlijk tot rust komen van alles bezigheden die je gedaan hebt. Misschien ga je wel op vakantie? Heb jij je koffers al gepakt? Och je kent het wel.Dagenlang ben je al bezig met de voorbereidingen. Je houdt het weer goed in de gaten, want ja wat moet je met een lange broek als het meer dan 30 graden wordt? Dagen van tevoren ben ik al bezig met het inpakken van mijn koffer. Want stel je voor dat ik wat zou vergeten?

Roze koffer met hoed

Vakantie……………eindelijk na al het werken, even 3 weken rust. Maar gaat iedereen eigenlijk wel met vakantie? Of heeft iedereen wel vakantie? Of je nu weg gaat met vakantie of heerlijk vakantie thuis viert. Iedereen heeft recht op vakantie! Maar je zou maar geen vakantie hebben. Dat kan toch niet?

Toch………….ken ik Iemand die nooit op vakantie gaat. Hij zal zijn koffer nooit inpakken. Hij kijkt niet naar wat voor weer het wordt en houdt zich helemaal niet bezig met koffers inpakken. Hij staat altijd paraat en altijd voor mij en jou klaar. Hij gaat NOOIT met vakantie! In de bijbel staat zo mooi geschreven:

Hij zal je voet niet laten wankelen,
hij zal niet sluimeren, je wachter.
Psalm 121:3

God gaat nooit slapen. Hij zal nooit tegen je zeggen, nou nu heb ik geen tijd hoor. Ik ga op vakantie, mijn koffers zijn gepakt, na de vakantie ben jij de eerste. Nee………………God is er ATLIJD voor je! Niet alleen in de vakantieperiode maar altijd. Ik laat deze woorden diep tot mij doordringen en de betekenis raakt mij diep. Iemand die er altijd voor mij is, in welk seizoen ik mij ook bevind, dat is toch fantastisch! Tegelijkertijd denk ik er ook aan hoe vaak wij mensen niet tegen God zeggen, nu even niet.

Voor mij zie ik mijn grote koffer staan. En ik ben dankbaar. Dankbaar dat ik op vakantie kan gaan. Maar nog veel dankbaarder dat ik een God dien, die nooit eens zegt van nu even niet. Ik heb vakantie, ik heb nu even geen tijd voor je.

Lieve Vader,

Het is vakantietijd.
En ik ben u heel erg dankbaar dat ik ook op vakantie zal gaan.
Maar Here, U hebt nooit vakantie,
U zegt nooit tegen mij, nu even niet.
Dat raakt mij diep.
En ik vraag U Here, om levens aan te raken.
Aan te raken met U liefde en kracht.
Wilt u ze ervan doordringen dat U er altijd voor hen bent en altijd voor hen zal zijn.
Of het nu vakantie is of niet, U bent er altijd voor ons.
Daar ben ik U heel erg dankbaar voor.
Wilt U onze levens zegen en doordringen met U liefde?
Dit vraag ik U in Jezus Naam,

AMEN

 

2 gedachtes over “Vakantietijd….. maar niet voor iedereen!

Geef een reactie

