De tegenstellingen van het leven..

Soms komen alle dingen even tegelijk.Hoe ga je daar mee om? Waar vind je de rust in een wereld vol tegenstellingen? Het ene moment beleef je momenten van vreugde en opeens kun je momenten van verdriet beleven. Vreugde en verdriet liggen zo dicht bij elkaar. Het leven is fragiel, een zijden draadje. Je weet nooit wanneer het is afgelopen.

Deze week hebben wij een crematie van een oma van een vriendin van ons. Daarnaast een begrafenis van een oom van mijn moeder. En dit alles heeft mij weer op de feiten gedrukt dat je uit elke dag moet halen wat erin zit. Het heeft mij nogmaals doen beseffen dat leven zo kostbaar is. En in al die aspecten van het leven, ben ik dankbaar dat ik de Vader ken, die ons erdoorheen leidt, als het leven veranderingen geeft.

Bij God vinden wij bescherming.
Hij is onze kracht.
In de moeilijkste omstandigheden bleek steeds weer dat Hij ons te hulp komt!

kracht

En daar mogen wij ons aan vasthouden. Deze week zijn wij als familie bezig met de voorbereidingen van de bruiloft van mijn zusje. Maar ook in die week gaan we naar een crematie om er voor onze vrienden te zijn. En ook in diezelfde week gaan we naar de begrafenis van de oom van mijn moeder. En dan heb je nog een vakantie waar je voorbereidingen voor moet treffen. Je hebt soms van die dagen en weken dat je alles in 1 hebt. Je hebt vreugde en verdriet. Maar hoe je het ook wendt of keert, zo is wel het leven. Soms komt alles gewoon tegelijk. Maar dan hoor ik in alle chaos van het leven de zachte liefdevolle stem van God:

 
Ik ben met je!
Ik zal je troosten, je helpen en je terzijde staan.
Ik pak je hand vast en help je erdoorheen!
Ik geef je kracht.

 
En dat geeft ondanks alle emoties en tegenstellingen deze week, toch rust in de chaos van het leven. Want ook in de tegenstellingen van het leven is God nabij. En aan die woorden hou ik mij vast. Daar vind ik kracht, in zijn liefdevolle woorden! En moge het ook jouw lieve lezer, kracht geven. Te weten dat Hij je leven draagt. Jou tranen worden opgevangen in Zijn liefdevolle Vader handen.Hij strekt zijn Hand naar je uit en pakt die stevig vast.

hand

God heeft ons geen kalme reis beloofd maar wel een behouden aankomst! En het is zeker niet altijd makkelijk! Maar we hebben Zijn belofte, waar we ons aan vast mogen houden. Zijn belofte is, dat Hij kracht geeft om vandaag aan te kunnen, wat er ook op je weg komt. Hij geeft voor elke dag alles wat je nodig hebt, om die dag door te komen. Daar mogen we zeker van zijn!

tegenstellingen

4 gedachtes over “De tegenstellingen van het leven..

  1. lookaroundthecorner zegt:

    Gecondoleerd, wat je zegt is waar, het leven hangt aan een zijde draadje. Daarom moet je zorgen dat je klaar bent wanneer je tijd daar is. Net als je bruidsmeisjes uit de bijbel. Zorg dat je lamp gevuld is.
    Blijf dichtbij je Maker, en dan als die dag daar is………. Mag je feest vieren met Hem.

    Liked by 1 persoon

  2. engelien Twijnstra zegt:

    Dank je wel Elya,voor deze prachtige bemoediging.4 Juli trouwde onze zoon Freerk met Evelien,jij was aanwezig hè ? Drie dagen werd mijn man Tjeerd niet goed en viel flauw op een hele nare manier ,ik was zo bang dat hij stierf,ik heb zijn hoofd in mijn handen genomen en naar de Here geroepen “” Oo Here bewaar Tjeerd asjeblieft .heb wel 10 keer geroepen en Here ik spreek genezing over hem uit,en toen viel zijn hoofd naar voren.Mijn zoon heeft 112 gebeld en ik raakte even later zijn wang aan en zei ‘”Tjeerd” …hij deed zijn ogen open en hij zei ”ja ” je weet niet hoe blij ik was en dankbaar ,en heb zo gehuild ….Tjeerd heeft drie dagen in het ziekenhuis gelegen ,maar de Here heeft hem bewaard !!!!!

    Like

    • Krullies zegt:

      Pff. Wat een verhaal! Ik krijg er rillingen van! Wat fijn dat God u gebed heeft verhoord!!! God ziet ons en is bij ons! In welke situatie wij ons ook bevinden! Hartelijk dank voor uw bemoediging!!! God hoort ons!

      Like

Geef een reactie

