Relaxed!

Na een heerlijke week aan zee moet ik toch deze week weer beginnen met werken. De tijd van relaxen is voorbij! Althans dat zul je denken……………….Ik plof nu het nog kan even heerlijk neer op mijn heerlijke stoel en sluit mijn ogen. Nog even nagenieten van die heerlijk dagen, want voordat je het weet ben je weer bezig in je normale ritme van de week. Wat was het heerlijk aan zee! De zon die mijn huid verwarmde en de wind die door mijn haren heen waaide!! Met mijn slippers in de hand liep ik langs de vloedlijn met mijn voeten in de golven……heerlijk!  Ik ruik de zeelucht nog! Even niets aan je hoofd, even geen dingen die moeten, alleen maar dingen die mogen. Was het maar altijd vakantie of niet?

Iedereen is weer ontwaakt uit het vakantiegevoel en we gaan weer gewoon ons dagelijkse ritme in. Het zou toch mooi zijn dat je dat vakantiegevoel kunt vasthouden?! Geen stress, alleen maar rust. Ik open mijn ogen weer en zie de zonnestralen die mijn huid raken. Mooie blauwe luchten boven mij kleuren de hemel. Ik denk aan een vers die in de bijbel staat:

Kom tot Mij allen die vermoeid en belast zijn en Ik zal u rust geven. Mattëus 11:28

God wil je rust geven. En met die zekerheid mogen wij de nieuwe week ingaan! Wat er deze week ook op je pad zal komen. Je mag er zeker van zijn, Hij die jouw leven op het oog heeft, Hij is met je deze week. En niet alleen deze week maar altijd! Wij mogen en kunnen in dit leven het vakantiegevoel in ons drukke bestaan houden! Want wij hoeven het niet alleen te doen. Ik sluit mijn ogen en hoor een liefdevolle stem de volgende woorden zeggen:

Mijn lieve kind, Relax!

Ik ben je Vader en help je door dit leven heen.

Ik heb het beste met je voor en geef om je!

Ik wil je rust geven in deze drukke wereld.

Laat mij voor je zorgen!

Ik ben er als je blij bent en Ik ben er als je verdriet hebt!

Ik wil mij om jou leven bekommeren.

Mijn lieve kind, laat mij er voor jou zijn!

relex

Ik open mijn ogen weer en kijk om mij heen. Zei er iemand wat tegen mij? Een glimlach verschijnt op mijn gezicht! Niet zomaar Iemand sprak tegen mij! Nee, God de vader! Ik denk na over de liefdevolle woorden die ik net gehoord heb.Als je je toch bedenkt dat Diegene die hemel en aarde gemaakt heeft, jou wil helpen met jouw leventje……zich voor jou inzet, dan kun je toch alleen maar relaxed zijn?

En terwijl ik dit opschrijf besef ik mij heel goed, dat het heel makkelijk klinkt.Het leven daarin tegen is niet makkelijk. Toch mogen wij rust ervaren in zijn handen. Rust en troost ervaren als we dat nodig hebben, wetende dat diegene die machtig genoeg is, om alles te kunnen, zich om mijn leven bekommert en mij zal helpen. En dat geeft rust waardoor ik, als de week weer begint, kan beginnen met hetzelfde vakantiegevoel die ik heb als ik op vakantie ga! Want wij weten dat we relaxed de week tegemoet kunnen gaan, wetende dat God voor ons zal zorgen! Wat er ook gebeurd!

5644793

 

6 gedachtes over “Relaxed!

Geef een reactie

