In hogere sferen…..

Wat ik dit weekend toch heb meegemaakt? Lopen we met de familie heerlijk in het zonnetje….op monumentendag……zegt mijn moeder tegen mijn zusje. Jullie kunnen de toren wel beklimmen! Tja, het is monumentendag en dan mag je gratis allerlei monumenten bekijken. Dus ach waarom ook niet??

img_20160910_123905

Vol goede moed zetten we vol vertrouwen onze voetstappen op de eerste paar treden……………De eerste verdieping hebben we gehaald!! Nog 11 te gaan………Trap na trap lopen we achter elkaar omhoog. Pffff….. het is wel een hele beklimming hoor.

Pfff….. even uitrusten………..en terwijl ik zo door raampje naar buiten kijk gaan mijn gedachten allerlei kanten op. In het leven moet je soms ook even uitrusten. Je kunt even niet meer. Je bent moe, lichamelijk of moe door de omstandigheden waar je in zit. Maar soms moet je ook gewoon even afstand nemen om de situatie te bekijken.

Ik kijk omhoog en zie een hele grote trap voor mij.

img_20160910_123557

Hoeveel treden moet ik nog lopen om mijn doel te bereiken? Hoeveel treden moet ik nog gaan om het uitzicht te kunnen zien? De moed zakt mij in de schoenen. Zal ik stoppen of verder gaan? Ik heb een keuze. Ook in het leven kun je soms die momenten hebben. Geef je dan op of ga je door. Ik kijk nog een keer omhoog en zet weer vol vertrouwen de stappen op de volgende treden. Want ook dit doe ik niet alleen!

God zegt:
Jij bent zo kostbaar in mijn ogen, zo waardevol, en ik houd zo veel van je dat ik de mensheid geef in ruil voor jou.  Jesaja 43:4

Zal diegene die dat tegen je zegt en zelfs je leven voor jou overheeft, jou niet begeleiden in dit leven? Om ergens te komen moet je soms een hele klim begaan. Maar stap voor stap zal Hij bij je zijn! Hij zal je NOOIT loslaten! Echt niet! Pff weer een verdieping verder. Ik kom steeds dichterbij mijn doel.

En mijn hart schreeuwt:
HERE, maak mij uw wegen bekend,
leer mij uw paden,
leid mij in uw waarheid en leer mij,
want Gij zijt de God mijns heils,
U verwacht ik de ganse dag.
Gedenk uw barmhartigheid, HERE,
en uw gunstbewijzen,
want die zijn van eeuwigheid;
Psalm 25:4-6

Soms moet je om ergens te komen trede voor trede af gaan. En onderweg kom je van alles tegen. Dingen die je reis vertragen of vermoeilijken. Het leven brengt soms niet wat je gehoopt hebt. Waardoor je iets langzamer omhoog gaat. En je vraagt je af……wat is er gebeurd??? De eerste stappen zette je je voet zo stevig op de trede neer. Je hield geen rekening met tegenslag. Vol goede moed ging je op weg! Wat is er onderweg fout gegaan? Ik kijk naar buiten en zie dat we steeds hogerop gaan. We zijn er volgens mij bijna…..Blijdschap welt op in mijn hart. Ik zie de laatste paar treden en stap nog meer vol vertrouwen de treden op. Ik zie de zon al door de gaten heen! Ik ben er! Ik heb het gehaald!! Het was even doorbijten maar het resultaat is er!

Zo’n beklimming van de toren is eigenlijk net als het leven. Je vind er verschillende aspecten van het leven in. Maar de blijdschap als je boven bent is onbeschrijfelijk! Je hebt het gehaald! Alles heb je doorstaan om hier uiteindelijk te komen.Nu ben je nog op reis. Je weet niet wat morgen brengt. Je kunt momenten krijgen van wanhoop en pijn. Maar laat 1 ding zeker zijn! Je gaat je weg nooit alleen. Er komt een moment dat je boven bent. En je de dingen gehaald hebt. Je zult niet altijd in een moeilijke situatie zitten. Ik houd mij vast aan de belofte die ik tegen kwam op internet. My unknown future is in the hands of the all-knowing God! Waar je op dit moment ook mee worstelt of mee te maken hebt: Vergeet NOOIT:

God’s help is only a prayer away!

 

 

 

3 gedachtes over “In hogere sferen…..

  1. lookaroundthecorner zegt:

    Zo hoe jij beschrijft over die trappen, zo loop ik ook altijd hoe kan ik dit schrijven in een blog en zo. Het is zo waar dat je soms even uit moet rusten. Je mag rusten in de armen van onze Lieve Vader. Op adem komen bij Hem op schoot. Dank je wel voor je mooie blog weer.

    Like

Geef een reactie

