Is ons hart uit ons gerukt?

Als je de wereld in kijkt zie je van alles om je heen. Zoveel verschillende mensen. En als ik kijk naar die mensen dan vraag ik mij af. Welk verhaal zal er achter dat gezicht zitten? Zoveel verschillende gezichten.

Hoe kijken wij naar al die verschillende mensen? In de maatschappij van tegenwoordig zijn wij als mens geen mens meer, heb ik het idee. Wij zijn nummers. Ze kijken niet meer naar de persoon die er achter zit. Je bent een nummer. Een pijnlijke ontwikkeling………… Hoe ga jij er zelf mee om? In de wereld waarin je leeft. Het lijkt tegenwoordig wel of het hart uit de mens in gerukt alsware. Zo koud en kil mensen soms kunnen zijn. Zo zonder liefde en gevoel. Wie geeft er nog om andere mensen om zich heen. Tegenwoordig lijkt het steeds meer te gaan om ikke, ikke, ikke……..de ander?? Ja dat is niet mijn probleem?

Ik kwam laatst een afbeelding tegen waarop staat free hugs. En ik heb er even bij stil gestaan. En die afbeelding eens goed bekeken.

hugs

En het is nog waar ook. Free hugs!!! Het kost je niets. Ja, liefde geven is gratis. Maar daarin tegen is liefde ook zo kwetsbaar en zo breekbaar. Misschien dat dat de reden wel is waarom mensen tegenwoordig zo weinig liefde meer geven aan hun medemens…
Ik vind het echt een zegen van God dat ik in een super warm nest van heel de wereld ben geboren en opgegroeid! En nog steeds hebben wij een liefdevolle familie en goed contact met elkaar! Voor sommige mensen is dat niet vanzelf sprekend. Die hebben niet een liefdevolle familie die hun bijstaat en er voor hun is. Wat kunnen wij daaraan doen? Wij Nederlanders houden natuurlijk van gratis. Ik ook! Als er iets gratis is, ben ik erbij! Waarom delen we dan niet meer uit van die liefde die wij kunnen geven aan de koude wereld om ons heen? Misschien vraag je je af: Wie geeft er nou gratis hugs? Wat is dit voor een rare afbeelding?Nou, die afbeelding is zo gek nog niet.

Ik ken iemand die ook gratis hugs geeft!
Ik ken iemand die Zijn liefde gratis en voor niks heeft gegeven niet alleen voor jou maar voor heel de wereld! Ken jij Hem al? Ik gelukkig wel!! En wij mogen elke dag aanspraak maken op Zijn gratis liefde. En doordat wij zijn liefde ontvangen kunnen we die liefde ook weer geven aan de mensen om ons heen.

Hoe zie jij mensen? Zoals je natuurlijk weet is niet iedereen hetzelfde. Niemand ziet er hetzelfde uit. Wat doe jij als je mensen ziet, die er anders uitzien? Neem je ze op of negeer je ze? Ga je alleen maar met een geselecteerd gezelschap om? Of laat je God je vrienden en diegenen waar je mee omgaat bepalen? Laat je God de mensen op je weg plaatsen? Tegenwoordig hoef je maar een beetje anders te zijn en de mensen moeten je al niet meer. Voor mij is iedereen waardevol! Ongeacht afkomst, talenten, geslacht, opleiding ect. We leven samen in deze wereld. Laten we er dan ook voor elkaar zijn. In plaats van elkaar te negeren ect. Ik kwam op internet de onderstaande zin tegen:

We’re All In This Together: Encourage and Build Up Each Other!

En daar ben ik het helemaal mee eens! Laten we op zoek gaan naar ons hart! Laat God je versteende koude hart ontdooien en de liefde uitdelen die God ons gegeven heeft! Laten we elkaar bemoedigen en niet afbreken! Accepteer elkaar en negeer elkaar toch niet. Bouw elkaar op! Het mooie aan Gods liefde is dat God nooit onderscheid maakt!

Laten wij een voorbeeld nemen aan God en ieder mens accepteren zoals ze zijn!

 
Want we zijn waardevol en Uniek!

4 gedachtes over “Is ons hart uit ons gerukt?

Geef een reactie

