Geloof jij?

Gisteren was er de workshop handletteren waar ik met mijn zusjes ben heen geweest. Het was een gezellige middag met mijn zusjes en vriendinnen! Een dag waar ik met plezier op terug kijk. De opdracht tijdens de workshop was om een Bijbeltekst op een creatieve manier op je kaart te schrijven. We mochten zelf een tekst kiezen of een tekst kiezen vanaf een papier waar heel veel Bijbelteksten opstonden. Vele mooie teksten stonden er tussen en ja welke kies je dan? Nou, 1 tekst sprong er voor mij uit. En die heb ik op een creatieve manier geprobeerd op papier te zetten.

Alles is mogelijk voor wie gelooft!

alles-is

Als ik die zin nog een keer door lees valt mij wat op. Er staat niet dat alles mogelijk is, zomaar en je er zelf niets aan hoeft te doen. Nee, er staat: Alles is mogelijk, voor wie gelooft! Kijk en dat is de kanttekening! Voor wie gelooft. Je zou ook kunnen zeggen voor wie er in gelooft. Als jij iets aan het doen bent en je gelooft er niet in dat het gaat lukken, nou dan kan het ook wel eens niet gaan lukken. Als je in iets gelooft en je vertrouwt er op dat het mogelijk is, dan zal het zeker kunnen gebeuren. Wij hebben immers God die onze Vader is. En wij weten dat voor Hem NIETS onmogelijk is! Daarom vind ik deze tekst ook zo mooi. Te weten dat ik een God dien, voor wie niets ooit onmogelijk zal zijn!

Maar ja de praktijk……………..
Je zit in een situatie en je denkt…hoe kom ik hier uit?
Hoe moet ik nu verder? Toch als ik dan stil ben en in alle drukte van het leven mijn gedachten even laat gaan, hoor ik zijn stem:

Mijn lieve kind,
Ik wil er voor je zijn,
Ik draag al je vreugde en pijn!
Zou er ooit voor mij iets onmogelijk zijn?

En dat wil Hij ook tegen jullie zeggen. Wat er deze week ook op je pad zal komen.Wij zijn verzekerd van hulp. Van Zijn Koninklijke hulp! Maak er gebruik van. Roep Hem aan. Houdt je vast aan Zijn belofte!

ALLES IS MOGELIJK VOOR WIE GELOOFT!

7 gedachtes over “Geloof jij?

  1. Erwin de Ruiter zegt:

    Ik denk niet dat je de tekst zondermeer kunt aanpassen van ‘wie gelooft’ naar ‘wie er in gelooft’. Dat geeft een hele andere betekenis: het verschuift de interpunctie van oorzaak naar gevolg, van God naar verhoring. In God is alles mogelijk, daarbuiten is er vanalles mogelijk 😉

    Like

    • Krullies zegt:

      Als je gelooft, dan geloof je IN iets. Je gelooft IN God! Je kan wel geloven maar als je er niet IN gelooft is het een geloof zonder vruchten. Voor God is alles mogelijk. Zijn macht en kunnen kent geen einde. Daarbuiten zijn er grenzen. Voor mensen is er niet alles mogelijk. Voor God wel! Dus ik ben van mening dat je de tekst wel kunt aanpassen zoals ik heb geschreven in mijn blog.

      Like

      • Erwin de Ruiter zegt:

        Je gelooft in God, maar je geloof in ‘dat alles mogelijk is’ levert niet datzelfde op. Je geloof in God zorgt wèl dat alles mogelijk is. Je geeft andere betekenis aan deze waarheid. Maar als je het daar niet mee eens bent dat zijn we het vriendelijk oneens 😉

        Like

Geef een reactie

