Mooie momenten zijn dichterbij dan je denkt

Soms kunnen mooie momenten dichterbij zijn dan je denkt. Deze week zat ik op mijn werk achter mijn bureau gegevens te verwerken. Door het raam zag ik de kar die volgeladen was met ijzer. Klaar om te vertrekken en gebracht te worden op de plek van bestemming. Ik keek nog eens goed en zag iets geel/blauwigs tussen het ijzer fladderen. Een prachtig koolmeesje trok mijn aandacht.

koolmees

Even een moment van rust tussen de bedrijven en het werk door. Een grote glimlach kwam op mijn gezicht. Het was net alsof God zei: Ik zorg ook voor de vogels, dus ook voor jou! Ik ben er! Even een glimlach van God. Het bekende vers wat iedereen wel kent over vogels staat in Matthëus 6:26. Wie kent dit vers niet? Ik denk dat ieder op zijn of haar eigen manier wel een keer in aanraking is gekomen met dit mooie vers.

Matthëus 6:26
Kijk naar de vogels in de lucht: zij zaaien niet en maaien niet, en verzamelen niet in schuren; uw hemelse Vader voedt ze evenwel; gaat u ze niet ver te boven?

En het is waar. Soms als ik de vogels zo zie vliegen, soms zou ik wel wat meer eigenschappen van een vogel willen hebben. Een vogel vliegt lekker de hele dag zorgeloos rond. Dag in dag uit. Geen zorgen over alles wat er nog gedaan moet worden op die dag, geen zorgen over wat er verder gaat gebeuren of niet gebeurd is. Een vogel vliegt heerlijk vrij het leven door. Het leven van alledag kan je soms zo opslokken. En dan is een moment van rust erg belangrijk.

Let op de glimlach van God. God deelt dagelijks glimlachen van Hem zelf uit! Maar je moet ze wel willen zien! Door verschillende dingen in het leven, laat God weten dat Hij er voor je is!

Onder Zijn armen ben je veilig,Onder Zijn vleugels vind je rust. Als de storm te keer gaat is Hij het die de brand blust. Een vogel vliegt o zo vrij, Maar Ik, je Vader ben altijd dichtbij!Ik hou alles in de gaten zoals een vogel boven zijn nest vliegt.Ik ben diegene die je in mijn armen wiegt. Wanneer het leven anders gaat dan je had verwacht. Ik ben en blijf diegene die op je wacht.

Je Vader

Zo vrij als een vogel, zijn wij in de armen van diegene die ons vasthoudt en nooit meer loslaat! Wij zijn verzekerd van Zijn bescherming! In Jesaja staat zo mooi: Hij waakt, Hij redt, Hij beschermt en hij bevrijdt.

Zoals een vogel boven zijn nest vliegt, zo waakt de HEER van de hemelse machten over Jeruzalem, Hij waakt en Hij redt, Hij beschermt en bevrijdt. Kinderen van Israël, keer terug naar hem van wie jullie zo ver zijn afgedwaald. Jesaja 31:5

En dat geldt ook voor jou, voor mij, voor je buren, je collega’s , je familie en vrienden. Niemand is uitgezonderd! God wacht op je! Hij zal vaak genoeg bij je langskomen. Hij wil er voor je zijn!

Wat doe jij met zijn uitnodiging?

 

 

5 gedachtes over “Mooie momenten zijn dichterbij dan je denkt

  1. Anne Stekhoven zegt:

    Ik geniet van dit verhaal. Vandaag zag ik een musje in de tuin, die dronk uit de waterbak/minivijver. Dan ben ik blij dat vogels zich thuis voelen in mijn tuin.
    Wat Gods aanwezigheid betreft vind ik dit een mooi gedicht: Gij zijt de boom; geen storm kan U verzwakken. Ik ben de vogel, nest’lend in Uw takken – Nel Benschop

    Liked by 1 persoon

    • Krullies zegt:

      Dank u wel voor uw reactie!! Ja echt prachtig, ik kan mij heel goed voorstellen dat u blij bent dat de vogels zich thuis voelen in de tuin. Het gedicht van Nel Benschop is zeker prachtig!! Dank u wel voor het delen!

      Like

Geef een reactie

