Hoeveel warmte geef jij?

Het duurt nog even maar voor dat we het weten is het december. En komen de donkere en koude dagen voor kerst er weer aan. De dagen waarin ik het liefst met mijn warme pantoffels heerlijk op de bank zit. Genietend van een mooi boek of een mooie film.

Als je nu goed om je heen kijkt zie je dat het herfst is. Je hoeft nu maar naar buiten te gaan en de herfstblaadjes dwarrelen om je heen. Heerlijk! Ja, elk seizoen vind ik wel wat hebben! Elke seizoen heeft wat moois te laten zien!

Ik hoef maar naar buiten te kijken en ik zie de schoonheid van de mooie gekleurde bladeren in de bomen om mij heen. Het enige wat je even moet doen als je naar buiten gaat is, je goed aankleden. Elk jaargetijde heeft zijn schoonheid.
Mensen maken de tuinen weer winterklaar en zodra het donker wordt worden de kaarsjes weer aangestoken. Echt herfst!! Mensen zoeken de warmte op.

pantoffels

Waar haal jij de warmte vandaan in die koude dagen?

Want ook in de zomer kun je koude dagen beleven. En ik bedoel niet qua temperatuur. Nee. De omstandigheden in je leven kunnen soms zo kil en koud zijn. Het maakt niet uit in welke seizoen of maand het is.

Waar haal jij de warmte vandaan als je hart bevroren is.

Bevroren is door dingen die je hart hebben geraakt.
Bevroren door de omstandigheden waar je in zit.
Bevroren omdat je even niet ziet hoe nu verder.
Om verschillende redenen kan je hart bevroren zijn geraakt.

Als mijn hart bevroren is ga ik naar de enige die mijn hart kan ontdooien!

Ik stort mijn hart uit bij diegene die mijn leven in Zijn hand heeft. Woorden vullen mijn gedachten en ik vraag Jezus om hulp.

 
Lieve Vader,

Mijn hart is koud en bevroren.
Jezus, vul het koude in mijn hart op met uw liefde.
Laat u warmte in mijn hart stromen.
Zodat mijn koude hart ontdooien zal.
U bent diegene bij wie wij onze warmte vandaan moeten halen.
U bent diegene die mij vult met uw liefde, genezing en kracht.
Here, ontdooi ook onze harten,
Harten van diegene die soms zo koud en kil zijn.
Vul die harten met uw liefde en warmte.
Zodat het hart ontdooit zal worden door uw liefde.
Laat ons zo mensen zijn, die warmte geven en geen kilheid uitstralen.
Laat ons warmteverspreiders zijn van uw liefde!
In Jezus Naam,

AMEN

 
Laten wij nu de koude maanden er weer aankomen niet alleen bezig zijn, met warmte in ons huis of bij onszelf. Maar laten we ook vooral kijken naar hoe wij zijn. Hoeveel warmte geven wij aan diegenen om ons heen. Laat ons het leven van de medemens koud of wordt ons hart erdoor verwarmd?

Hoeveel warmte geef jij??

4 gedachtes over “Hoeveel warmte geef jij?

  1. Anne Stekhoven zegt:

    Goede vraag Elya,
    Ik hoop dat ik veel warmte geef aan de mensen om mij heen. Wanneer ik liefde of geduld tekort kom, mag ik altijd aan de Vader om meer vragen en Hij geeft gul waar ik tekort kom.
    Ik moet bij jouw stukje alweer aan een gedicht van Nel Benschop denken:

    Ik ben als sneeuw, die vastgevroren zit;
    ze heeft haar smetteloze glans verloren.
    Ze is uit koude en uit vuil geboren.
    Maar wat nu grauw is, was eens stralend wit.

    Alleen wanneer uw warme liefdeszon
    mijn koude, harde hart weer wil verwarmen
    Dan smelt wat koud is tot een warm erbarmen.
    Dan wordt bevroren water tot een bron.

    Liked by 1 persoon

    • Krullies zegt:

      Wat bijzonder dat het u doet denken aan een gedicht! Het is een prachtig gedicht!! En past er goed bij!! Heel mooi wat u schrijft over dat de Vader gul geeft. Bedankt voor de mooie toevoeging aan het stukje!

      Like

Geef een reactie

