I will stay…..

Het is donker…Ik kijk om mij heen en de bladeren dwarrelen om mij schouders heen. Brr….het is koud. Je kan goed merken dat het langzamerhand kouder begint te worden.De donkere en koude dagen voor kerst komen er weer aan.

Ik loop verder door de straten en zie gezellige woonkamers die de straat verlichten. Lichtjes die het donker verlichten en laten verdwijnen. Donkerheid…… zoveel duisternis en verdriet is er in deze wereld. Mijn gedachten gaan naar diegenen die geen warm huis hebben om in te wonen. Geen warm gezin hebben waar ze in zijn opgegroeid.

Mijn hart wordt warm als ik aan mij familie denk, maar mijn hart wordt nog warmer als ik denk aan diegene die mij nooit zal verlaten. Ik ben verzekerd van iemand die mij nooit alleen zal laten. Ken jij Hem ook??

Ook al loop ik hier alleen in de verlaten straat. Ik ben niet alleen! Dat geeft troost. Troost te weten dat de alwetende God mij altijd zal helpen, waar het leven ook heen gaat. Ik loop verder, een glimlach verschijnt op mijn gezicht. Ik loop hier wel alleen,maar ik ben nooit alleen. Terwijl ik zo door de stille straat loop hoor ik een liefdevolle stem:

ruth1

Een prachtige tekst die tot mijn hart spreekt. Ik denk er even over na. Eigenlijk heeft deze tekst 2 betekenissen. Het zijn de prachtige woorden die God tegen jou zegt.

Waar je ook gaat, Ik ben bij je! En waar je ook blijft, Ik blijf bij je!!!

Maar het kan ook andersom gelden. Dat wij als kinderen van God zeggen:

Vader, waar U gaat, ik ga met U mee.
En waar U blijft, Ik blijf bij U!

ruth

Ik laat de woorden diep tot mij doordringen. Toch is dat ook moeilijk. Gaan waar God je heen wijst. Want soms wordt je ergens heen geleid waar je zelf niet voor gekozen hebt. Je leven maakt een wending en je hebt geen keus. Het gaat zoals het gaat. Wat doe je dan? Volg je God of neem je een andere beslissing?

Toch, hoe moeilijk het leven ook kan zijn, je mag vol vertrouwen die woorden zeggen. Wherever you go, I will go.

Met het oog op de adventsweek die volgende week de 27e november begint. Mogen we op reis gaan naar kerst. Niet alleen, maar samen met Hem voor wie jij belangrijk bent! Samen met Hem die je nooit zal verlaten! Hij zegt het zelf!

He will stay!

 

 

2 gedachtes over “I will stay…..

Geef een reactie

