Stroomstoring!

Het is midden in de nacht. Ik kijk om mij heen en kan geen hand voor ogen zien. Normaal is het niet zo donker in mijn kamer. Ik knipper nog een keer goed met mijn ogen, maar het is en blijft nog steeds erg donker. Wat is er gebeurd? Wat is er aan de hand? Ben ik nog niet wakker? Angst maakt plaats in mijn hart. Ik had toch een lichtje aan gelaten? Ik tast in het duister en probeer een lichtknop te vinden. Eenmaal de lichtknop te hebben bereikt, druk ik op de lichtknop. Helaas nog steeds donker.
Opeens gaat er een lichtje branden. Niet echt,maar ineens weet ik wat er aan de hand is. Ik kijk naar mijn wekker en ook die doet het niet. Ja hoor, de stroom is uitgevallen.
Tja, logisch dat het dan donker is.

Pffff, wat kan het dan ineens donker zijn. Ik denk verder en mijn gedachten gaan naar mijn eigen leven. Soms kan het in je eigen leven ook zo donker zijn. Je hoopt op een beetje licht. Al is het maar een klein stipje. Een klein lichtje aan het eind van de tunnel. Licht….Ben jij op zoek naar het licht of leef je liever in het donker?

Verschillende vragen gaan er door mijn hoofd heen. Duisternis……………..
Is er iemand die een einde kan maken aan alle duisternis? Een stroomstoring is als het goed is, zo weer voorbij. Is jouw duisternis in je leven ook van korte duur? Of is het een langdurige stroomstoring? Je leven ligt in puin. Verdriet neemt de overhand en je weet je geen raad meer. Het is donker. Echt zwart in je leven. Hoe wordt het ooit weer licht?

En dan ineens……..is daar een sprankeltje hoop. Een klein lichtje in de donkere tunnel. Want jij weet, ondanks alle pijn en verdriet bij wie je terecht kunt. En daarom is er altijd hoop! Licht in de duisternis. Kijk maar in de kribbe en bij het kruis. Alles wat je nodig hebt is daar te vinden:

  • Vergeving
  • Liefde
  • Troost
  • Kracht
  • Vrijheid
  • Wijsheid
  • Leiding

Zie je het niet meer zitten en weet je gewoon niet meer hoe je verder moet?? Hoe je uit die duisternis vandaan kunt komen?

Kom naar de kribbe……..
Kom naar de kribbe en vind rust.
Kom naar de kribbe en lucht je hart.
Terwijl je in Zijn ogen kijkt, zul je licht zien. Zijn licht!
Leg alles bij de kribbe neer.

 
Kom met heel je hart aan de rand van de kribbe staan en kijk in Zijn liefdevolle ogen en maak je keuze!

kribbe

Je duisternis zal verdwijnen in licht, als je Hem onderdeel van je leven maakt. Hij is de enige die duisternis kan veranderen in licht! Een stroomstoring is weer gauw voorbij. Met Jezus in je leven zal jouw duisternis ook gauw voorbij zijn. Ik weet niet hoelang. Ieder kind, ieder mens, doorloopt een andere weg. Maar wel een weg, die je niet alleen loopt. Het is een weg met diegene waarmee het allemaal in de kribbe begon!

 

 
Met deze blog doe ik mee aan bloghop.

 

6 gedachtes over “Stroomstoring!

Geef een reactie

