Kerstparel 1: Take your chance!

Leven is vol risico’s. Je hoeft niemand te vertellen dat het leven, wat je leeft risico’s met zich meebrengt. Je weet nooit wat er gaat gebeuren. Toch sta je elke ochtend op en doe jij je ding en leef je je leven. Je zet je stappen vol vertrouwen. Als ik aan het woord risico denk, dan denk ik meteen aan gevaar. Het leven is gevaarlijk. Je hebt te maken met verschillende omstandigheden in je leven, en het is aan jou de keuze met wat je er mee doet. Het leven is een risico. Je hart geven is ook een risico. In het leven, geef je soms heel gemakkelijk je hart aan iemand. Soms wat minder snel. Maar op een gegeven moment geef jij je hart. Je geeft je hart aan bijvoorbeeld een goede vriend of vriendin. Als je van je familie houdt dan heb jij je hart aan hen verloren. Je hart verliezen aan mensen is helaas niet zonder gevaar. Vriendschappen aangaan is riskant. Maar we doen het dagelijks. De een wat gemakkelijker dan de ander. We denken er soms helemaal niet bij na.

Waarom zou je dan niet het risico nemen om te geloven in het kerstwonder?

Je neemt in je leven toch al zo veel risico’s. Dus waarom niet nog een? Elke dag neem je risico om deel te nemen aan het leven. Waarom neem je dan niet het risico te geloven in kerst? Er zit alleen wel een risico aan. Je kan je hart verliezen. Verliezen aan diegene die zelfs zijn leven voor jou gaf! Ik kwam een afbeelding tegen toen ik het woord risico intypte. Een afbeelding wat mijn hart raakte.

risico

Het geeft weer wat de risico’s van het leven kunnen zijn. Je ziet een goede ( groene) weg en een weg wat naar de afgrond loopt ( de rode weg). Het doet mij pijn als ik denk aan de mensen die op de rode weg lopen. Wat erg als je niet het kerstkindje kent. Wel risico’s in het leven neemt maar die het niet aandurven om hun hart kwijt te raken aan diegene die geboren is met kerst.

Op welke weg loop JIJ?

Waarom besteed je de tijd voor kerst niet om diegene te leren kennen die met kerst geboren is? Neem toch het risico! Take your chance! Je loopt verder geen enkel risico.

Behalve je hart te verliezen…….

2 gedachtes over “Kerstparel 1: Take your chance!

  1. Anne Stekhoven zegt:

    Ik denk niet dat mensen niet geloven omdat ze het riskant vinden. Misschien een beetje; controleverlies? Daarom is het ook zo belangrijk handen en voeten aan ons geloof te geven. Want daardoor laat je iets van Jezus zien.

    Aan niet geloven zitten -meen ik- meer risico’s. Tenminste dat geloven wij als christenen.
    Op zijn minst mis je heel veel.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

