Kerstparel 3: One child can change the world!

Verschillende geuren bereiken mijn neus. Geuren van vuur, rook maar ook van verse broodjes, oliebollen en kerstbomen! Gezellige kerstmuziek bereikt mijn oren. Even een kleine opsomming waar je mee te maken krijgt als je op een kerstmarkt loopt.

Een prachtige stal bereikt mijn ogen. Een stal gevuld met dieren en het kindje Jezus. Moet je je toch eens voorstellen….Een Koning in een stal. Niet eens geboren in een prachtige wieg. Ik kijk verder de stal in en mijmer even weg met de verschillende kerstmuziek op de achtergrond.

Kerst.

Heerlijk!!! Slenterend langs de verschillende marktkraampjes komen we aan bij een steegje. Terwijl we zo verder lopen in het steegje, zien we iets wat onze aandacht trekt. Een rode fiets. Maar niet zomaar een rode fiets. Een fiets met een boodschap!

 

img-20161210-wa0000

 
Zo eenzaam en verlaten in een steegje neergezet. Maar met een prachtige boodschap! Persoonlijk snap ik dan ook niet, dat deze fiets hier zo verlaten en achteraf staat. Dit moet toch iedereen weten? Waarom hebben ze de fiets niet midden op de kerstmarkt neergezet? Vragen die in mijn hoofd op komen. Maar doen wij dat van tijd tot tijd ook niet? Jezus in een verlaten steegje achterlaten?

Toen ik deze fiets zag, kon ik het ook niet nalaten om er een foto van te maken en mijn blog voor advent over te schrijven. Terwijl ik een foto maak, kijken verschillende mensen naar de fiets. Ik hoop dat er vandaag vele mensen op de tekst gestuit zijn, en daarover zullen nadenken. Na de foto te hebben gemaakt, en ik de kerstgeuren nog steeds ruik, laat ik de woorden die op de fiets staan, even tot mij doordringen. Jezus is de oplossing. Ik denk aan de wereld, waarin oorlogen zijn, waarin mensen onschuldig sterven en er ziekte en verdriet is. Is het echt zo? Is het waar wat op de fiets staat?

Je gebroken hart, je ziekte, je pijn, je verdriet. Is er Iemand die daarvoor een oplossing heeft?

Ik hoor je wel denken. Is er een oplossing voor alle problemen die ik heb? Nou…ik weet het niet hoor. Pfff je kent mijn situatie niet. Dus…….Toch kwam de oplossing met Kerst op aard. Speciaal voor jou en mij.

One child can change the world! Your world!

Het wil niet zeggen dat gelijk al je problemen over zijn, en alles altijd vol vreugde is.
Het verschil is alleen dat er vanaf het moment dat jij je keuze gemaakt hebt, er altijd een is die met je mee gaat! Iemand die zijn hulp aan je aanbiedt en je met alles wil helpen om dit leven door te komen en te leven. De tekst op de fiets herinnerde mij er weer aan. Dat wat er ook in mijn leven speelt…Ik bij Hem terecht kan! En dat Hij er voor mij is. Wat je probleem ook is, God kan het aan. God hoort al je fluisteringen, je zorgen en je vragen.

Ik gebied je dus: wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen, want waar je ook gaat, de HEER, je God, staat je bij. Jozua 1:9 | NBV

Een belofte waar we ons als een anker aan mogen vast houden! Laten wij zo terwijl we naar kerst toeleven, onze hoop en houvast vandaan halen bij diegene die de oplossing voor alles is!

Het kindje wat ter wereld kwam, kwam om de wereld te veranderen!

2 gedachtes over “Kerstparel 3: One child can change the world!

Geef een reactie

