De wereld schreeuwt om het kerstkindje!

Het is vandaag 2e kerstdag. Morgen is de kerst voorbij en maken we ons weer op voor oud en nieuw. De dakloze in mijn verhaal: ‘de parel die gevonden werd ‘ vond hetgeen waar het echt om gaat. Als je om je heen kijkt in deze bedorven wereld, zie je de nood. Er is verdriet, er sterven onschuldige mensen. Er is oorlog in de wereld. maar niet alleen in de wereld. Ook in je hart kan het oorlog zijn. Waar vind je de rust waar je zo naar verlangt? Wat deze wereld nodig heeft is dit kerstkindje! Het kerstkindje wat alles heeft, wat jij nodig hebt om dit leven door te komen.

Troost in tijden van verdriet,
Kracht in tijden die moeilijk zijn.
Vreugde in blijde momenten.
Hulp in tijden als je het even niet meer weet.

Er is strijd in de wereld. Hoor je de mensen niet om hulp schreeuwen? De wereld schreeuwt om het kerstkindje. Om iemand die hulp kan bieden in deze tijd. En dan zie ik de kribbe. Waarin een baby ligt, die mij met grote ogen aan kijkt. De oplossing voor deze wereld ligt in de geboorte van het kerstkindje. Stel je nou eens voor dat Jezus niet naar de wereld was gekomen om mens te worden…..

Hoe anders zag het er dan uit voor jou en mij?

Zonder Kerst is er geen Pasen. Door de geboorte van het kindje Jezus, schonk God de Vader zijn leven voor ons. En met Pasen schonk Hij ons opnieuw zijn leven door de dood van Zijn Zoon.

Jezus zegt: Ik ben het licht der wereld! Wie mij volgt, zal nimmer in duisternis wandelen, maar hij zal het licht des levens hebben.

licht

Jezus is het licht die deze donkere wereld zo nodig heeft. Het jaar 2016 duurt niet zo heel lang meer. Met wie ga jij 2017 in?

Lieve Vader,
De wereld is in nood.
De wereld schreeuwt om U.
Om het kerstkindje, om iemand die hen kan redden.
Ik wil bidden voor een ieder en ik hoop het bid, dat het kerstkindje ieders hart mag raken.
Here, wilt u, harten aanraken met uw liefde?
Ik bid dat het kerstkindje je mag ontroeren, omdat iemand speciaal voor jou zijn leven heeft gegeven.
Here, wilt u de mensen laten weten dat ze niet alleen zijn, in een bedorven wereld?
Er is hoop!
Ik dank U dat ik Uw hoop en kracht al vaak in mijn leven heb mogen ervaren.
Vader, dat gun ik anderen ook zo. Wees nabij Heer, in een wereld in nood.

In Jezus naam,

Amen

Geef een reactie

