Het magische moment!

De schakelaar tussen oud en nieuw.

Heb je dat ook op zo’n dag als 31 december? Zo’n apart gevoel van binnen? Morgen is het al weer 2017. Al zou je misschien willen, en zou je in 2016 willen blijven, je houdt het niet tegen. Om 12 uur slaat de klok…………Je kan niet meer terug.

Herken je het gevoel wanneer je kijkt naar de klok en de wijzers tikken verder? Nog 1 minuut…..de spanning stijgt………en dan….is daar het moment het magische moment…Het nieuwe jaar is begonnen!!

Iets voor twaalf uur heb je te maken met de schakelaar tussen oud en nieuw. Maar hebben wij dat eigenlijk niet elke dag? Elke dag wanneer wij onze ogen open doen, is er weer een dag vol nieuwe kansen en mogelijkheden. Dat is niet afhankelijk van het nieuwe jaar!

Momenteel nu ik deze blog schrijf is het nog 2016. Maar er zullen ook lezers zijn die deze blog lezen in 2017. Wat wil ik een ieder meegeven in mijn blog over oud en nieuw? één woord komt in mij op.

HOOP

Ik ben erg gezegend met het feit dat ik op de eerste dag van het nieuwe jaar jarig ben.
En ik heb van mijn ouders alvast een prachtig cadeau gekregen. Een mobiel telefoonhoesje met een prachtige tekst wat precies bij mij past.

TELEFOONGOEDE.jpg

Never stop dreaming!

En dat is lieve lezers, wat ik jullie wil meegeven nu de klok zijn laatste uren slaat. Hou nooit op met dromen. Maar nog belangrijker….droom samen met Jezus! Want Hij is diegene die met jou over de drempel van 2016 naar 2017 gaat. Hij weet al wat er in dat jaar met jou zal gebeuren. Hij heeft een plan met je leven. Is je leven in 2016 niet zo gelopen als gepland of verwacht? Je hebt een heel nieuw jaar voor je liggen. Er gaan goede dingen gebeuren in ieder zijn of haar leven. Nieuwe kansen en mogelijkheden. Nieuwe dromen!

Nog het nog 2016 is, kijk ik nog even terug. Hoe is dat bij jou? Je bent met vallen en opstaan het jaar 2016 doorgekomen. Je bent er nog! Mijn gedachten gaan ook uit naar diegenen die hun geliefden in 2016 hebben verloren. Er is veel verdriet in de wereld. Sommige mensen zijn blij dat het jaar eindelijk voorbij is. Sommigen mensen zouden misschien in het jaar 2016 willen blijven. Hoe was jouw 2016? Ook in 2016 en dat geldt helaas ook voor mij en mijn familie, zijn er genoeg tranen geweest. Maar ook super, geweldige en fantastische momenten!!!

En nu, nu we bijna het nieuwe jaar in gaan,mogen we samen hand in hand over de drempel gaan met Hem. En met Hem het nieuwe jaar gaan leven. Ook in 2017 zullen er misschien momenten komen die je niet begrijpt, die vragen of tranen bij je oproepen. Weet bij wie je terecht kunt. Hij laat je niet in de steek! Straks als de klok slaat is Hij er nog steeds bij. Bij het magische moment als de klok het nieuwe jaar inluidt.

Wat doe jij met Jezus? Neem je Hem mee en ga je samen met Hem het nieuwe jaar in?Of laat je Hem in 2016?

Als de klok 12 uur slaat………………
Ook dan zal IK er zijn!
God verlaat ons NOOIT!

IK BEN BIJ JE! God is bij je! Ook in 2017.
Ook in 2017 zal IK er zijn!
In al je zorgen en je pijn.
IK zal je dragen en je ondersteunen.
Je kan altijd op mijn schouder leunen.
Je kan ALTLIJD bij Mij terecht.
Weet dat Ik voor je vecht!
Je kan altijd je hart bij Mij luchten.
Met al je vele vragen en je zuchten.
Ik zal er zijn! Ik zal je dragen als je niet meer verder gaat.
Ik ben Diegene die altijd voor je klaar staat!
Wat je nieuwe jaar je ook zal geven.
IK ben de weg, de waarheid en het leven!

Lieve lezers,
Ik wens jullie allen een fijne jaarwisseling toe, een gezegende nieuwjaarsdag en een super gezegend 2017!

Weet dat Hij er ALTIJD voor je is! En er ALTIJD voor je zal zijn!

 

2 gedachtes over “Het magische moment!

Geef een reactie

