Als de puzzelstukjes op zijn plaats vallen………..

We zitten alweer een week in het nieuwe jaar. En ja dan kan ik niet nalaten even over het nieuwe jaar te mijmeren en na te denken. Wat zijn mijn verwachtingen? Welke dromen heb ik? Wat zal dit jaar mij brengen?

Ik ben blij en dankbaar dat ik het nieuwe jaar niet alleen ben in gegaan. Ik ben het jaar 2017 in gegaan met Diegene die alles van mij weet en altijd bij mij zal zijn. Weet je wat ik zou willen in 2017? Bovennatuurlijk wandelen! Samen wandelen met Jezus. Als je bovennatuurlijk wandelt zijn er geen regels. Je wordt door God ingezet. Je bent op de juiste plek op het juiste moment waar God je op dat moment kan leiden en je precies laat weten wat je moet doen.

En ik kijk naar mijn eigen leven. Heb ik al bovennatuurlijk gewandeld? Als ik terug kijk op mijn leven, zie je pas later dat je precies was waar je zijn moest. Op het moment zelf heb je er misschien nog geen idee van, waarom je bent waar je nu bent. Maar achteraf zie je het soms pas. Je ziet dat je er op het juiste moment, er voor iemand kon zijn, dat je precies daar was waar God je wilde hebben. Dat is bovennatuurlijk wandelen. Wandelen op Zijn weg. Zijn aanwijzingen volgen en zo samen met Hem de juiste weg gaan.

Wees stil…..

Wees stil en volg zijn aanwijzingen op. Soms weet je heel sterk dat je iets moet doen. Je kan het gewoon niet uitleggen, je weet gewoon dat het moet. Soms geeft God wat onduidelijker signalen maar toch heb je iets op je hart. Ik kan alleen maar zeggen na alles wat ik al in het leven meegemaakt heb, dat dat het beste is, dat je luistert naar je ingevingen. God spreekt tot je. Denk je eens in, dat je precies bent waar God wil dat je bent? Jij zijn kind! Dat is toch geweldig??

Wonderen gebeuren als wij ons open stellen voor zijn stem en zullen wandelen niet met onze eigen beperkingen maar in Gods kracht. Met God is het bovennatuurlijk wandelen want je bent niet afhankelijk van je eigen kracht, nee je krijgt kracht van God. En Hij kan alles!

Wandelen met Jezus….

Alles wat we nodig hebben is het vertrouwen en geloven wat we op ons hart hebben!
Zet de stap ook al zie je niet waar je heen moet. Wij zijn gemaakt voor meer. Om te leven met Jezus. En samen met Hem kun je bergen verzetten!

De puzzelliefhebbers onder ons weten dat als je een vrij grote puzzel hebt, je een groot aantal puzzelstukjes hebt. En tja en om nou net dat juiste stukje te vinden om je puzzel compleet te maken? Dat is soms nogal een heel gedoe.

puzeel

Welk puzzelstukje ontbreekt er nog in jouw leven? Welk stukje zou jouw puzzel van het leven compleet maken?

Wij hebben een toekomst. Ons leven houdt niet op. Maar wat doen we ermee in dit nieuwe jaar? Wat willen we ermee gaan doen?? Ik kwam op internet een hele mooie tekst tegen:

God Knows the Journey You Need to Take Before You Do

En zo is het! God weet je weg. Maar ben jij bereid zijn weg te volgen? Het leven van alle dag heeft zo zijn dingen. Maar wil je in 2017 ook niet meer? Niet meer gewoon leven maar bovennatuurlijk leven? Wil jij ook leven voor meer? Kies dan voor Jezus! Hij is het ontbrekende stukje wat je zoekt!

puzzelstuk-2

Geef een reactie

