Besmettingsgevaar…..

Je kent het wel…..het weer wordt wisselvalliger. Eerst vriest het en dan is het ineens weer zoveel graden boven nul. Je wordt wakker en je keel voelt opgezet. O nee………ze hebben je te pakken. De griep heeft je de das omgedaan. Het griepseizoen is begonnen! Rillingen lopen over je rug…….

Het is misschien een aparte vergelijking maar zoals je weet verspreiden virussen zich erg snel…. Bacteriën zitten overal. Is er eentje in de familie die er griep heeft, nou je kan er de klok op gelijk zetten,  dat meestal de andere familieleden volgen.

Hoe verspreid jij Jezus? Zijn mensen die jou hebben gesproken, besmet geraakt door zijn liefde? Of laat jij Hem in je leven niet zo zien? Is het iets voor alleen op zondag of thuis? Zou het niet prachtig zijn dat elk keer als er iemand in aanraking komt met een gelovige, hij of zij aangeraakt wordt door Zijn liefde? Wat doe jij daaraan? Zorgen wij ervoor dat mensen besmet worden geraakt door God?

Net zoals een griepje je ineens kan overvallen, zo kan het leven plotseling een andere wending nemen. Helaas is dat zoals het in het leven gaat. Maar er is HOOP. Ik zat gisteren even op internet te kijken en kwam een prachtige afbeelding tegen van Nick Vujicic. De woorden die ik las raakten mij. De woorden die ik las zijn de woorden die ik jullie vandaag aan het begin van de nieuwe week wil doorgeven.

god

Afbeelding van Nick Vujicic

Wij zijn beschermd in Jezus naam! Wij hebben de biggest God ever on our side!!!!! Als je je dat toch eens indenkt.

Jij met jouw leventje bent in Gods vizier!

Waar je deze week ook doorheen moet, waar je deze week ook mee te maken krijgt…… Hij staat naast je!

En ik weet dat die woorden heel makkelijk klinken. Ik wil niet zeggen van, nou God staat naast je dus er is niets aan de hand,  je moet niet zeuren. Nee, in tegendeel, of je nu gelooft of niet, mensen krijgen te maken met teleurstellingen, verdriet en pijn. Maar de gelovigen hebben een groot voordeel……Wij hebben diegene die de schepper van hemel en aarde is naast ons staan. En wetende dat Hij met je is , geeft ondanks de situatie toch troost.

Laten we aan deze tekst denken wanneer we geconfronteerd worden met een situatie waar we niets van begrijpen. Maar laten we niet alleen wanneer we ons leven niet snappen, daaraan denken. Laten we ook juist in de vreugdevolle momenten niet vergeten dat Hij die in alles is, ook vreugde met ons wil delen.

Hoe verspreid jij Jezus? Hou je het voor jezelf? Of worden mensen besmet geraakt door zijn liefde door jouw heen?

Aan jou de keuze!

Advertenties

4 gedachtes over “Besmettingsgevaar…..

  1. Anne Stekhoven zegt:

    Ik probeer vooral door een vriendelijke houding Jezus te laten zien. Wanneer ik wat dieper contact krijgt, praat ik over mijn geloof. Ik ben niet zo van een preek afsteken maar vertel het liefst adhv een praktisch voorbeeld (uit mijn leven) wat de Heer voor mij betekent. Zo hoop ik mensen nieuwsgierig te maken. Op mijn website staan geloof- en alledaagse verhalen door elkaar. Ik hoop hiermee de niet-gelovige lezer nieuwsgierig te maken want ik schrijf (bewust) niet alleen voor christenen. Daarom zit het geloof soms subtiel verpakt in een sprookje, dan weer wat duidelijker dat voorbeeld uit mijn leven, in een blog.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s