Het leven is een grote jungle!

Op safari…………………….
Dat is een heel avontuur. Nou gisteren moesten we er ook aan geloven hoor. We gingen op avontuur. Op rotsen en op een waterbrug niets was ons teveel. Ondertussen heerlijk genieten van de mooie omgeving en de planten en dieren die we tegen kwamen. We waren een heerlijke dagje uit! Een dagje op avontuur. Het was dan wel een aangelegde jungle maar we genoten volop.

En terwijl ik s’avonds nog nagenietend van het leuke dagje weg op de bank neerplofte, kwam er een gedachte in mij op. Het leven is eigenlijk net een grote jungle. Kijk waar wij liepen was er geen gevaar. Maar het leven daarin tegen kan soms erg gevaarlijk zijn. Dan is het te hopen dat je onderweg geen grote gevaren tegen komt. Of dat je in de juiste wagen zit die je beschermt tegen aanvallen van buitenaf.

God is onze bescherming.
Onze bescherming in de jungle van het leven.
Hij is als een schild,
Een schild die ons beschermd.
Zijn veilige armen zijn om ons heen.
Om ons veilige thuis te brengen.

Het leven kan soms net een grote jungle zijn. Je weet niet waar het gevaar schuilt. Wel weet je wie er bij je is in welke gevaar je je ook bevindt!

De Heer is mijn rots en mijn burcht en mijn bevrijder, mijn God, mijn rots tot Wie ik de toevlucht neem, mijn schild en de hoorn van mijn heil, mijn veilige vesting. Psalm 18:3

In de vlindertuin waar we gisteren geweest zijn, hebben we een prachtige vlinder gezien. Op het eerste gezicht zag je de vlinder eigenlijk niet. Hij is namelijk doorzichtig. Een prachtige vlinder. En er komt een vraag bij mij op. Hoe laten wij onszelf zien? Hoe laat jij jezelf zien? Kijken ze dwars door je heen of ben je gesloten als een dichte deur?

IMG_2420.JPG

Laat maar zien wie je bent! Een prachtig geliefd kind van God! Straal en spreid je vleugels maar uit. Maar vlieg wel samen weg met diegene de bij je is in de jungle die het leven heet.

Een gedachte over “Het leven is een grote jungle!

Geef een reactie

