Het grootste handwerk ooit…..

Gisteren ben ik met mijn moeder naar de creabeurs geweest! Het was een super gezellige en geweldige dag! Verschillende handwerken bereikten mijn ogen.Handwerken die allemaal stuk voor stuk apart en bijzonder gemaakt zijn.Gemaakt zijn door 1 maker. Of soms bij een groter handwerk door meerdere personen. Schitterend om te zien, hoe een handwerk tot stand komt. Heel mooi om dat proces te zien. Voordat je aan iets begint hebt je een plan. Je begint niet zomaar. Je bekijkt wat je nodig hebt en begint met het maken van je handwerk. En langzamerhand zie je meesterstuk verschijnen.

Mijn lieve familie en ik zijn erg fan geworden van handletteren! Creatief bezig zijn met letters. Letters en woorden op een creatieve manier brengen. Voordat ik daarmee ben begonnen heb ik gekeken, wat ik ervoor nodig heb, pas daarna ben ik aan de slag gegaan.

God werkt eigenlijk net zo. Jij bent ook een proces. Van tevoren had Hij al een plan voor en met jou! Niets iets kwaads maar iets goeds!

Mijn plan met jullie staat vast – spreekt de HEER. Ik heb jullie geluk voor ogen, niet jullie ongeluk: ik zal je een hoopvolle toekomst geven. Jeremia 29:11

geluk

Jij bent Zijn handwerk. Jij bent Zijn meesterstuk! Hij weet precies hoe hij met jou aan moet. Jij bent uniek en mooi gemaakt door de maker! Stuk voor stuk zijn wij zijn handwerken. Handwerken allemaal met de volle aandacht gemaakt door diegene die je door en door kent!! Ieder met zijn of haar eigen talenten. Niemand is hetzelfde! En zegt dat juist niet iets over de grote God die wij dienen? Zoveel verschillende mensen. Zoveel verscheidenheid, maar wel één maker!

Er kunnen soms omstandigheden in je leven zijn, dat je denkt waar is Hij? Waar is God in deze moeilijk tijd? Zoveel verdriet, je ineens kan overspoelen. Toch is Hij en zal Hij juist in de tijden dat je het extra nodig hebt, je extra hulp geven. Juist in die moeilijke tijden zal Hij ook bij je zijn. Hij vergeet je echt niet! Jij bent zijn meesterwerk! En alle creatievelingen of kunstenaars, wie er ook maar iets maakt weet, dat wanneer een kunstwerk goed gelukt is, je dat nooit meer vergeet. Zo is het ook met jou. Jij bent goed gelukt! Jouw naam staat in Zijn handpalm gegrift! Jouw NAAM!

b4

Hij ziet je waar je ook maar bent! En juist in tijden wanneer je je alleen voelt, en het verdriet je hart vol maakt. Mag je weten dat Hij je zal dragen. Je komt er doorheen! Hij trekt het touw en zal je er echt uiteindelijk doorheen slepen. Zijn hulp staat voor je klaar!

3 gedachtes over “Het grootste handwerk ooit…..

Geef een reactie

