Heb jij je doel gemist?

Voetbal… Gisteren was er een voetbalwedstrijd op tv. Terwijl ik zo naar de wedstrijd zat te kijken en de bal van links naar rechts werd gespeeld, zat ik na te denken over mijn blog van vandaag. Terwijl de wedstrijd verder vorderde zag ik een vergelijking met het geloof. Met voetbal heb je 2 doelen. Om het maar even zo te noemen, een goed en een slecht doel. Je kan je bal in je eigen doel schieten of in het doel van de tegenstander. Als je kijkt naar het leven is het eigenlijk net zo. Met welk doel ben jij bezig? Ben jij bezig met het juiste doel of met het doel van de tegenstander?

voetbal1
In het leven heb je ook 2 keuzes, om in de voetbaltermen te blijven…2 doelen. Laten we nou zeggen dat het ene doel God is en het andere doel de duivel. Op welk doel ga jij met volle vaart af? Doelen zijn belangrijk. Wat wil je bereiken in het leven. En wat moet je doen om die doelen te bereiken? Maar hoe weet je nou of je bezig bent op de weg die juist is? Hoe je bereid je je voor? De spelers bereiden zich goed voor op de wedstrijd die komen gaat. Ze houden met alles rekening. Ze zijn goed voorbereid en geven zich voor de volle 100% om de wedstrijd te winnen. Ze hebben een trainer die hen wijst op de belangrijke dingen, die hun helpt om de wedstrijd zo aan te pakken zodat de winkans het hoogst is.

Ik voetbal niet maar ik heb wel een trainer! Weet je wie? Iemand die mij in dit leven helpt en mij tips en trucs geeft om dit leven aan te kunnen.

God is de beste trainer die er is! Hij weet wat er op het spel staat en zal er alles aan doen om de wedstrijd te winnen!

In een voetbalwedstrijd kan het soms aardig te keer gaan, maar dan is het nog niet een kwestie van leven of dood. Als ik het leven er in mag betrekken denk ik dat het wel een kwestie van leven of dood is. Kies jij het juiste doel? De weg van het leven of kies jij het doel van de tegenstander? De weg van de dood? Als je op het voetbalveld staat precies in het midden, dan kun je 2 kanten op. In het leven heb je ook maar 2 kanten. En het wordt tijd lieve mensen, dat mensen gaan kiezen, voordat het te laat is!

Weet waar je mee bezig bent. ….

Neem het leven wel serieus. Anders schiet je je doel voorbij. De trainer geeft aan hoe je moet spelen, doe je dat niet dan raak je de weg kwijt. En misschien ook wel de trainer omdat die het er niet mee eens is. Wij mogen in het leven ons leven indelen met een trainer die ons nooit zal verlaten. Al zullen we misschien af en toe op het verkeerde doel afgaan. Hij wijst ons niet af. Hij zal ons weer op de juiste plek terug brengen. Zo lang wij ons oog gericht houden op onze trainer, zullen we de wedstrijd heelhuids doorkomen!

En laten wij met volharding de wedloop lopen die voor ons ligt, terwijl wij het oog gericht houden op Jezus, de Leidsman en Voleinder van het geloof. Heb 12: 1-2

2 gedachtes over “Heb jij je doel gemist?

Geef een reactie

