Strijders in gebed!

Soms heb je van die weken die vliegen om voordat je echt weet wat er gebeurd is. Je doet je ding op de automatische piloot. Zo loop je door de dagen heen. Zo’n week hadden wij deze week. Begin van de week werd onze vader opgenomen in het ziekenhuis. De dagen die volgden werden dagen van onzekerheid en vragen. Wat is er aan de hand? Is het wat de dokters vermoeden?

Op het moment dat het niet goed ging met mijn vader heb ik gebed gevraagd voor mijn vader. En wat er toen is gebeurd heeft mijn hart geraakt. Juist in tijden waarin het moeilijk is, heb je mensen om je heen nodig die er voor je zijn. Even een berichtje hoe het gaat.

Het heeft mij en ons als familie heel erg geraakt dat er zoveel mensen voor hem hebben gebeden. Zusters in Christus die je nog nooit in levende lijve gesproken hebt, maar die voor je bidden en zoveel warmte geven in de situatie waarin je zit. En dat maakt mij stil. Stil van dankbaarheid voor zulke lieve mensen om mij heen. Even een berichtje of een lief kaartje die ik meegekregen heb, of even de vraag, hoe gaat het nu met je vader? Het is erg fijn te weten dat er mensen voor ons klaar staan, hoe laat ook. En dan ben ik stil van dankbaarheid!

Een lieve zuster berichtte mij dat ze de hemel zou bestormen met gebed. En die opmerking heeft mij zo geraakt!! Want dat is wat er nodig is, in zo’n situatie. Dat er mensen voor je in gebed gaan. En God zal je gebeden horen. Alleen het is aan Hem, wat Hij er mee gaat doen. De tijd waarin wij leven hebben we te maken met ziekten en verdriet. Wat doe je als je vraagtekens hebt? Wat doe je als je met een situatie te maken krijgt waarin je soms wel wilt schreeuwen van moet dit nu echt?

Ik las gisteren in een boek een mooie tekst:  God is de enige die van een vallei van van moeiten een deur van hoop kan maken. Catherine Marshall

Wij hebben God. En omdat wij God hebben, hebben wij hoop. We mogen voor elkaar in gebed gaan. Strijden in gebed voor elkaar. Dat is toch geweldig dat je er zo voor elkaar kunt zijn? Een andere zus in Christus heeft eens tegen mij gezegd, als we niets kunnen doen voor elkaar, dan kunnen we nog voor elkaar bidden! Bidden kan altijd!! En dat is waar! Als wij in gebed gaan, kan de duivel niets uitrichten!

pray

Deze week heb ik een heel mooi filmpje mogen ontvangen van een stukje van de film Warroom. Een tekst die je eigenlijk elke dag tegen de duivel hardop zou moeten zeggen. Woorden die je hardop uitspreekt hebben nog meer kracht: Een stukje van de woorden die de vrouw spreekt:

You are done satan!!
Get out in Jesus Name!!
i am so sick of you stealing my joy.
My joy is found in Jesus!
And just in chase you forgot,He has already defeated you!!
So go back to hell where you belong and leave my family alone!!

Deze krachtige woorden mogen we uitspreken! Wij zijn kinderen van God en mogen de duivel de deur wijzen. Hij is niet de baas in ons leven!! Hij bepaalt niet hoe we ons voelen of wat er gebeurd. God is de baas!! Hij regeert in ons leven. Tot Hem mogen we ons wenden in welke situatie we ook zitten.

Laten we strijders in gebed worden en strijdend voor elkaar in gebed gaan. Heb jij een nood? Maak het bekend. Schroom niet om gebed te vragen voor jezelf of voor een ander. Juist in de tijd waarin we leven hebben we elkaar in Christus zo hard nodig.

Ik vouw mijn handen en wil een strijder in gebed zijn, en JIJ?

2 gedachtes over “Strijders in gebed!

  1. lookaroundthecorner zegt:

    Amen, wij als christenen zouden veel meer moeten bidden, ik veel meer situaties. Door dat je bid kun je voorkomen dat je de fout in gaat. Je kunt klagen, of je kunt bidden. In een Amish boek las ik eens waarom zorgen maken als je 24/7 gebeds verbinding hebt met God. Sterkte met je vader. Ook ik zal voor jullie bidden.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

