Love will find you!

Ik staar naar het witte scherm voor mij. Ik heb even geen inspiratie. Zoveel gedachten gaan er in mij om. Maar welke gedachten zet ik op papier. Welke gedachten ga ik doorgeven en zet ik in een blog?

Terwijl ik aan het schrijven ben, en de letters maar moeizaam op het papier komen te staan, zet ik even een muziekje op. Prachtige woorden bereiken mijn oren. Ik ben ineens super alert en luister naar een prachtig lied. Ineens is er een zin die eruit springt. Ik spoel nog even terug om die zin nog even weer te horen, één zin die blijft hangen. Maar die zin vormt nu wel de inspiratie voor deze blog.

All we need is a way. Where do we go?

Laat die zin even diep tot je doordingen. Soms is het enige wat je nodig hebt, een weg. Misschien wel een uitweg. Een uitweg in de situatie waarin je zit. Misschien een weg naar geluk, hoop en liefde?

Wat heb jij nodig? Waar ga jij heen?

Ik denk even over die vraag na. We zijn allemaal op doorreis. Wij zijn allemaal reizigers. Vraag jij je nooit eens af waar het allemaal heen gaat met de wereld? Vraag jij je nooit eens af of de weg die je bewandelt, wel de juiste weg is? Allemaal vragen die bij mij loskomen als ik over die zin nadenk. We hebben een weg nodig. Een weg. En als wij mochten kiezen, graag een makkelijke weg. Het liefste met geen tot eigenlijk geen obstakels onderweg. Maar waarna zijn we onderweg?

weg.jpg

Toch zal liefde je vinden. Of je nu wilt of niet. Niet gewone liefde of teleurstellende liefde maar Zijn liefde zal je vinden! Vroeg of laat……..echt het komt eraan! It’s on the way!

Sommige dingen kom je gewoon niet onderuit. De waarheid is de waarheid. Die kan niet veranderd worden. Hoe we het ook wenden of keren. Vroeg of laat komen we er een keer achter dat we niet zonder God kunnen, dat het waar is, dat we Iemand nodig hebben, Iemand die groter is en sterker is dan jij!

Want Hij Die in u is, is groter dan hij die in de wereld is. 1 johannes 4:4

Maar het kost tijd. Het is een leerproces. Maar met vallen en opstaan weet ik zeker dat je op een dag de weg zult vinden.

Zijn weg, zal jouw weg worden!

Geef een reactie

