Zucht…..

Een diepe zucht verlaat mij…Wat een toestand zeg! De woorden klinken nog na in mijn oren………..ik voel mij niet goed. We kijken naar mijn vader en zien een grauw gezicht. Schrik slaat ons om het hart. Het zou toch niet? Het ene moment zitten we gezellig tv te kijken met zijn allen en het andere moment staat de ambulance voor de deur en rennen ze naar binnen.

spoed2

Lopend door de lege gangen van het ziekenhuis, zakt af en toe de moed mij in de schoenen. Eenmaal aangekomen bij de kamer van mijn vader, zie ik een bleke papa in een grote kamer liggen met één bed in het midden. Overal snoertjes en piepende apparaten. Brr………..om het koud van te krijgen.

Eenmaal thuis komen de tranen. Ik ben boos. En misschien ook wel een beetje bang. Het is wel een hart……waar iets mee is. Ik wil er verder niet aan denken. Maar mijn gedachten nemen het over.

De vraag waarom, komt naar boven. Waarom zitten we in deze situatie? Waarom gebeuren er zoveel verschrikkelijk dingen? Ook als je rond kijkt in deze wereld, zo veel ellende, ziekte en pijn, verschrikkelijke dingen die er gebeuren. Terwijl ik deze blog schrijf is mijn hart verdrietig. Verdrietig omdat iemand die mij vreselijk lief is, lijdt.

Gelukkig mogen wij ook in deze moeilijke en spannende tijden, onze vragen bij God neerleggen. Toch ben ik boos. Ja, ik ook, ook al geloof ik. IK BEN BOOS!

Maar ik kan mij wel tegen God keren, omdat deze situatie er is. Maar Hij, is er niet de schuldige van! Juist in tijden waarin je het niet begrijpt helpt het, om eerlijk te zijn tegen God. En dat heb ik ook gedaan. Ik heb mijn hart gelucht bij diegene die mij door en door kent. Ik weet dat ondanks de onzekerheden van morgen, God er voor mij is en altijd zal zijn!

Daar twijfel ik geen moment aan!

Ik sprak hierover ook met mijn zusje en ze zei: Geef niet op. Houd moed! Al is het alleen maar voor papa! Als wij er geen vertrouwen meer in hebben, wie is er dan nog voor papa. En ze heeft gelijk! We moeten vertrouwen blijven houden!

Vertrouwen dat het goed zal gaan.
Vertrouwen dat Hij die ons gemaakt heeft, voor ons zal zorgen!
Vertrouwen dat alles goed komt!
Vertrouwen hebben in Diegene die alles onder controle heeft.
Vertrouwen dat HIJ ons draagt, ook hier doorheen!

En zo is het! Mensen denken vaak als je gelooft dat alles over rozen gaat. Maar ook gelovigen krijgen te maken met lijden. Het is niet zo dat als je gelooft je vrolijk door je lijden heen loopt. Van God is er bij, dus alles komt goed. Natuurlijk is God erbij en natuurlijk zal alles uiteindelijk goed komen. Maar het is soms zo verschrikkelijk moeilijk. Toch kunnen we kracht putten bij Jezus! Hij is onze enige Hoop ook in tijden van nood!

Ondanks mijn boosheid en mijn verdrietige hart, hou ik mij en kan ik mij stevig vast houden aan Jezus!!!!! Hij heeft voor ons al zoveel pijn, moeten doorstaan. Hij weet wat lijden is. Zal diegene die weet wat lijden is, je niet door de pijn heen kunnen helpen?

Ik denk het wel. Ik weet het wel zeker!

Het is deze week stille week:De week voor Pasen. Ik moet zeggen, mijn hart is niet stil. Ook ik heb mijn vragen, vragen waarom dingen gebeuren, maar ik vraag mij nooit af of er een God is want ik heb al zoveel bewijzen gezien, dat Hij er wel degelijk is. Dwars door het lijden heen! Pasen zal volgende week gevierd worden! Het bewijs dat God wel degelijk bestaat en er is! Het is geen fabeltje. Het is een waar gebeurd verhaal!

En dat geeft ondanks al mijn vragen , mijn boosheid en onrustige hart, toch troost!

6 gedachtes over “Zucht…..

  1. Anne Stekhoven zegt:

    Dat was schrikken; denk je dat je goed gaat gebeurt dit. Ik zal bidden voor het herstel van je vader. Dat zijn hart maar weer sterker mag worden en het goed komt. Jij ook bedankt voor je gebed voor mijn oog. Het abces is al snel gaan slinken. Je ziet het bijna niet meer. En dit na die woorden van de arts… Het is maar iets kleins in vergelijking met een hart. Maar toch; we mogen voor alle dingen bidden. Groot en klein en God helpt ons. Zijn zegen ook voor jou.

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

