Stromend bloed

Bloed stroomde van het houten kruis naar beneden. Het verse bloed zit nog op het hout. Spijkers waar nog vers bloed aan zit liggen op de grond. Golgotha. Een plek waar verdriet en dood is. De plek waar misdadigers voor altijd hangen. Er is geen weg terug. Ze worden gestraft voor wat ze gedaan hebben. Golgotha een plek waar je liever niet langs wilt lopen. Het is er erg donker en stil. Eng eigenlijk ook wel. Altijd maar die misdadigers die hun straf krijgen Toch is Golgotha nooit meer hetzelfde geworden na die ene nacht. De ene nacht waarin het donker voor altijd licht werd. OOO ik weet het nog zo goed.

Je zou trouwens maar vast zitten als je helemaal niets gedaan hebt. Als je je moet verdedigen voor iets waar je geen weet van hebt. Tegenwoordig moeten er bewijzen komen waarom iemand vast zit. Als er bewijs is, dan hebben ze de juiste misdadiger te pakken. Meestal wordt de goede misdadiger ook gepakt. Door middel van het bewijs.

Maar je zou maar de verkeerde vastzetten voor iets wat die niet gedaan heeft?
Zou dat vaak gebeuren? Nou die ene nacht wel. Die ene nacht weet ik zeker, dat ze de verkeerde hebben gekruisigd.

Die ogen……………..
Die liefde………………
Het verdriet……………….

Misschien ken je het verhaal wel, misschien ook niet maar wat ik nu ga vertellen is echt te erg voor woorden. Een onschuldig iemand is opgehangen aan het kruis. Veroordeelt, terwijl Hij niets misdeed.

nails

Het is er stil………….De lichamen zijn van de kruisen gehaald. Ik strek mij hand uit naar het hout waar net nog een lichaam hing. Ik strijk met mijn vingers langs het ruwe hout. Bloed verschijnt op mijn vingers. Bloed van diegene die zijn leven gaf. Maar voor wie? Rondom het kruis liggen overal plasjes met bloed. Ik word er verdrietig van. Wie is diegene toch die onschuldig is gekruisigd?

Met een gebogen hoofd loop ik verder diep verzonken in mijn gedachten. Opeens hoor ik een stem: Hallo? Ik kijk om………hallo? Wie roept mij?

Ik ben het. De vader van Jezus! Ik weet dat je verdriet hebt en de dingen niet helemaal begrijpt. Laat mij je helpen!

En deze woorden lieve lezer, gelden ook voor jou! Waar je op dit moment ook mee te maken hebt in je leven. Wat er in je leven ook speelt. Misschien dingen die je helemaal niet begrijpt, dingen die verschrikkelijk onbegrijpelijk zijn. Je ziet even geen weg.

Jezus werd verlaten. Mensen verlieten Hem, ze geloofden Hem niet. Hij hing daar helemaal alleen aan het kruis. Zijn tranen drupten op de grond rondom het kruis. Zijn bloed viel op de grond. Hij hing er, helemaal alleen. Zijn Vader was er bij, Hij had veel verdriet om Hem zo te zien lijden. Toch wisten ze allebei dat het nodig was. Nodig was voor jou, om jou te redden!

Goede Vrijdag, ondanks al het bloed wat vergoten werd, een goede dag. Want vanaf die dag werden wij vrijgekocht. Gewassen en gereinigd door Zijn bloed. Onze zonden en misstappen gingen allemaal aan het kruis. Een schone lei, een nieuw begin.

Ook jij kan dat vandaag nog doen: Begin met een schone lei. Ga op stap samen met diegene die voor jou Zijn leven heeft gegeven.

Iemand die wel te vertrouwen is.
Iemand bij wie jij op nummer 1 staat!
Iemand voor wie jij belangrijk bent!
Iemand die zielsveel van je houdt!

Laat jij Hem ook in de kou staan of pak je Zijn doorboorde Handen aan?
Zijn doorboorde Handen vertellen een verhaal, niet zomaar een fabeltje, maar een verhaal over iemand van vlees en bloed. Over de redder van de wereld! Wil je weten of God er is, in al je lijden en verdriet?

Kijk dan naar Zijn doorboorde handen en je weet diegene die zoveel lijden heeft doorstaan, ook jou lijden ziet en met je meehuilt,  je troost en je zal helpen.

Zijn doorboorde Handen zijn daar het bewijs van!

Geef een reactie

