Gedragen door HOOP!

Ik spits mijn oren, maar ik hoor helemaal niets. Het is stil. De plek waar gisteren nog zoveel beweging was is nu een verlaten plaats. Net alsof het nooit gebeurd is. Net als er nooit bloed vergoten is.

Net als je denkt dat je niet meer kunt.
Net als je denkt ik trek dit niet meer.
Komt er een straaltje licht naar binnen.

Als de mensen goed geluisterd hadden, wisten ze dat Jezus weer op zou staan. Dan hadden ze niet hoeven treuren omdat ze wisten dat ze Jezus de volgende dag weer zouden zien. Maar toch…Het is ook logisch dat ze verdrietig waren. Hun vriend Jezus was gekruisigd. Maar als ze toch geluisterd hadden dan wisten ze dat ze alleen nog maar hoefden te wachten op de goede afloop. De volgende dag zouden ze Jezus weer zien!

stillezaterdag-thumb

De dag tussen de kruisiging en de opstandig is zo’n dag, dat je nadenkt. Hetgeen wat er gebeurd is, dringt tot je door. Ook in het leven kun je soms een stille zaterdag beleven. Er is iets in je leven gebeurd en het is stil. Je hoort niets. Het heeft je lam geslagen. Het is stil……Je weet ook niets te zeggen. Maar is het echt stil?

In het leven kun je momenten hebben dat het stil is omdat je op een antwoord wacht of om wijsheid. Je hebt gebeden en God om dingen gevraagd maar het blijft stil. Je denkt misschien God ziet mij niet, het is zo stil. Toch……Is het wel echt stil?

De wereld is vol lawaai. Waar richt jij je aandacht op? Hoor je door al het lawaai niet die mooie liefdevolle stem die tegen je zegt: IK BEN ER VOOR JE! Ook in het lijden maar ook op die stille zaterdag. En wij hebben hoop! Omdat wij weten dat na die stille zaterdag, de opstanding is! En zo mogen wij ook leven.

Wees niet bang, want Ik ben bij je, want ik ben je God! Ik zal je sterken, Ik zal je helpen, je steunen met mijn onoverwinnelijke rechterhand. Jesaja 41:10.

Wij kunnen elke dag leven met deze hoop! Je stille zaterdag zal voorbij gaan! De opstanding is in aantocht!

Geef een reactie

