No one but You!

Ik word wakker. Het is nog vroeg in de ochtend, het wordt nog maar net licht. Een nieuwe dag is aangebroken. De stille zaterdag is voorbij! Een blij gevoel komt in mijn hart. Vandaag is de dag van de opstanding!! Ik spring uit mijn bed en kijk naar buiten. De wereld lijkt wel vergeten te zijn wat er vandaag zal gaan gebeuren! Warme zonnestralen strelen mijn gezicht. De tranen van gisteren zijn opdroogd. Het is een nieuwe dag!

Ik kijk om mij heen en zie een groepje mensen druk pratend langs mij heen gaan. Opeens is er een hele ophef en zie ik een vrouw rennen. Zijn lichaam is weg! Wie is er zo erg om een lichaam te stelen? Een glimlach komt op mijn gezicht. Het is zeker waar! God heeft gedaan wat Hij beloofd heeft! HIJ LEEFT!

Warmte vult mijn hart en ik val op mijn knieën. Hij heeft gedaan wat Hij gezegd heeft! Jezus heeft zoveel voor mij moeten doorstaan. Ik zeg moeten want Hij had geen keus! Jezus en God wisten dat dit nodig was om jou en mij te redden! Hoe groot is je liefde voor iemand als je zelf je zoon ervoor laat kruisigen? Laat die vraag eens diep tot je doordringen?!!

Hij liet Zijn zoon kruisigen uit liefde voor jou!

Één van mijn lievelingsteksten is de tekst uit Jeremia:
Ik ben de HEER, de God van al wat leeft. Is er ook maar iets dat voor mij onmogelijk is? Jeremia 32:27

Dat is een tekst waar ik mij aanvast houdt als het roerige tijden zijn. Een tekst vol HOOP! Voor God is niets onmogelijk! Waarom denk je dat er in de bijbel staat dat er een grote steen voor het graf gerold werd? Omdat menselijk gezien er dan niemand meer in of uit kan! Toch is het gebeurd. Dat bewijst het maar weer dat er voor God niets maar dan ook echt niets onmogelijk is! Want wie is er zo sterk om die grote steen weg te kunnen rollen? God heeft juist de grote steen gebruikt om het graf af te sluiten zodat de mensen zouden weten dat er echt niets onmogelijk is! Ook niet een graf met een grote steen.

Ook jij kan opstaan in de situatie waar je je nu in bevind. Elke dag kan voor jou een dag van de opstanding zijn, een nieuw begin! Er is hoop! En als je de kracht niet kunt vinden, kijk dan naar zijn doorboorde handen! Zijn doorboorde handen zijn uitgestrekt naar jou!

Jij kan elke moment van je leven opstaan. Zijn opstandingskracht zit ook in jou! Want jij bent zijn kind! Wij hebben Gods DNA!

Zonder Kerst is er geen Pasen maar zonder Pasen is er geen hoop! Want dat bewijst maar weer dat voor God niets te veel is. Hij is er voor je. Hij gaf zelfs zijn leven.
Als je verdriet hebt, kijk naar zijn doorboorde handen. Als je vragen hebt, kijk dan naar Zijn doorboorde handen. Hij weet wat lijden is.

Pasen…….warm en ontroerend wordt mijn hart als ik denk aan golgotha. Zijn bloed wat vloeide voor mij. De spijker door zijn handen, speciaal voor mij.

Door Pasen is er voor altijd HOOP!
Door Pasen kun je verder, ook al kan het soms best wel moeilijk zijn.
Door Pasen weten we dat we nooit alleen zijn.
Door Pasen weten we dat Hij die het ergste lijden voor ons heeft doorstaan, zielsveel van ons houdt.

Pasen zegt alles…………de mensen willen het alleen niet altijd zien.

pasen 1

Geef een reactie

