Hope is something that we can lose

Soms kun je zo ineens een tekst lezen wat je raakt. Wat tot je hart spreekt. In een alledaagse gebeurtenis, je ineens iets tegenkomt, wat je hart raakt. Dat had ik laatst. Ik liep laats in de bouwmarkt en zag daar ineens een schilderij staan. En op zich niet zo heel bijzonder schilderij. Er was namelijk niet erg veel op te zien. Er staat een meisje op met een harten ballon. Een meisje die een ballon los laat. Op zich niet iets echt speciaals, maar de tekst was het, waardoor ik maar bleef kijken naar het schilderij. De volgende tekst staat op het schilderij:

THERE IS ALWAYS HOPE!

de gode.jpg

Een grote glimlach verscheen er bij deze woorden op mijn gezicht. Zo maar daar in een bouwmarkt er even opgewezen te worden dat er altijd HOOP is. Waarschijnlijk is niet iedereen het daar mee eens, aangezien deze schilderijen in de uitverkoophoek stonden. Een tekst die mensen misschien niet willen zien? Of ze weten misschien niet waar ze de hoop vandaan moeten halen?

Toch geeft dit stof tot nadenken. We leven in een verdorven wereld. Een wereld waarin mensen alleen maar naar zichzelf kijken en niet meer naar een ander.
Wat doe jij met deze woorden op dit schilderij? Ik luisterde gisteren naar een prachtige lied van Matty Mullins waarin hij zegt ‘hope is something we can lose’.
En ik liet die woorden even tot mij doordringen. Kun je je hoop verliezen?

Ja, er kunnen soms dingen in je leven zijn dat je geen licht meer ziet. Geen hoop meer hebt. We moeten voorzichtig omgaan met hoop. Ik vraag mij af…………..
Als je geen hoop meer hebt, hoe kun je dan nog leven? Een andere zin in het liedje gaf mij het antwoord.

There is a future in hope!

En zo is het! Zonder hoop kun je niet leven! Wil je een hoopvolle toekomst hebben? Kijk dan naar de handen die speciaal voor jou doorboord zijn! Hij is het antwoord op al je vragen. Hij is het bewijs dat er altijd hoop is. Ik kan met een volmonding JA de zin op het schilderij beamen!

Er is altijd hoop!

Twijfel je er nog aan? Kijk naar het kruis en je twijfel zal voorgoed verdwenen zijn!

Geef een reactie

