Hij is er bij!

Cirkelzagen en werk geluid bereiken mijn oren terwijl ik in de achtertuin zit. Wat Hemelvaartsdag voor een ander betekend is een gewone vrije dag voor de ander. Klussen ect. een gewone vrije dag.

Voor mij betekent het gelukkig iets anders. Vandaag sta ik stil bij het feit dat Jezus naar de hemel is opgevaren. Jezus is naar de hemel gegaan en zit nu aan de rechterhand van God. Gelukkig heeft Hij ons niet alleen achtergelaten. Hij is weggegaan met een belofte. Met de belofte dat Hij weer terugkomt. De vraag is alleen wanneer.

zee

Terwijl ik in deze wereld om mij heen kijk zie ik onrecht, verdriet en oorlog. Verschrikkelijk aanslagen die er in de wereld plaatsvinden. Mensen die verschrikkelijk veel verdriet moeten verwerken. Ik vraag mij wel eens af, hoelang zou het nog duren voordat U terugkomt? De wereld is in nood. Tot die tijd wat ons nog rest hebben we een opdracht. Een opdracht om iedereen te vertellen over Jezus. Te vertellen over de hoop die wij in deze wereld hebben. Juist deze wereld in nood heeft een boodschap van HOOP nodig!

Hoe ga jij ermee om? Wat doe jij ermee? Op zo’n dag als vandaag denk ik daarover na. Ben ik er klaar voor als Jezus terugkomt? Eigenlijk zou je elke dag moeten leven alsof het je laatste dag is. Je weet niet wanneer Hij terug zal komen. Maar dat Hij terugkomt dat weet ik zeker!

En Hij, die op de troon gezeten is, zei: Zie, Ik maak alle dingen nieuw. En Hij zei: Schrijf, want deze woorden zijn getrouw en waarachtig. Openbaring 21:5

Dat is de belofte waaraan wij ons vast mogen houden in een wereld die in rep en roer is! Een wereld in nood. Maar geef niet op…want er komt een dag…….

Er komt een dag dat alle pijn en verdriet voorgoed voorbij zal zijn!
Er komt een dag waarin we Hem zullen zien!
Er komt een dag waarin we Hem voor altijd in de ogen zullen kijken.
Er komt een dag waarin Hij alle dingen nieuw maakt!
Er komt een dag……..

En naar die dag mogen wij vol verwachting uit kijken. Te weten hoe moeilijk ook, dat het leven hier op aarde tijdelijk is. Er komt een moment dat alle verdriet en pijn voorbij zal zijn. En terwijl we vol verwachting uit kijken naar het moment dat Jezus terugkomt mogen we nu hier op aarde leven met de troost en de wetenschap dat Hij ons nooit zal verlaten en altijd bij ons zal blijven. Hij heeft ons hier niet alleen achtergelaten.

Daar kunnen we zeker van zijn!

 

Geef een reactie

