Onverwacht geluk!

Gisteren was het zo dag dat alles eventjes niet zo liep zoals we verwacht hadden. Het begon al meteen vroeg in de ochtend toen de stratenmaker voor onze deur moest staan. De wekker gaat….ik opende mijn ogen en het was nog muisstil in huis. He?? Volgens mij zou de stratenmaker al in de tuin aan het straten moeten zijn. Nog even goed luisteren maar ik hoorde nog steeds niets. Je raad het al…..de stratenmakers hebben het af laten weten. Dat meen je niet? Deze week hebben we er met zijn allen de schouders onder gezet om het terras uit te graven en klaar te maken om te straten. Dankbaar voor diegenen die deze week hebben meegeholpen. En nu? Nu is de stratenmaker er niet!

Daarnaast ging het verder toen mijn zwager en ik even snel naar de stort wilden gaan. Even snel…..nou dat kun je mooi vergeten op zaterdag……Rijen voor de mileustraat. Allemaal mensen die hun spullen kwijt wilden. Wat een rij zeg! Dat even snel was er niet bij!

Terwijl de dag weer verder vorderde en er nog steeds in geen velden of wegen een stratenmaker te bekennen was, zonk de moed ons toch wel een beetje in de schoenen. Oké, het is een terras maar voor onze vader, wel een belangrijk terras. We zijn namelijk bezig de hele tuin rollator vriendelijk te maken. Dus dat is echt balen!! Het lijkt tegenwoordig wel dat je geen afspraken meer kan maken met mensen. Toen gebeurde er iets wat onze harten heeft geraakt. 2 vrienden van mijn zusje en zwager, die op dat moment bij hun aan het straten waren, hoorden van de situatie. Mijn zwager en zijn 2 vrienden waren bij hun huis de straat aan het afmaken.

Op dat moment was ik daar lekker aan het bakken met mijn zusje. Voor dat wij het wisten pakten ze hun spullen in, en reden ze met zijn drieën naar ons huis. O ik had de gezichten van mijn ouders wel willen zien!! Wat een verrassing!!! Je raad het al, het terras ligt er nu helemaal in en wij kunnen vandaag heerlijk genieten van het nieuwe terras.

de goede straat.jpg

Ik zie hier echt de hand van God in! Zo betrokken is God met je leven. Mensen komen niets voor niets op je pad! God wil met ieder detail in je leven betrokken zijn! En dat geeft ondanks de onrustige situaties in dit leven toch rust en veiligheid. Wetende dat er een God is die zich om mijn en ons leven bekommert. Het heeft ons als familie erg geraakt. Ze stopten waar ze mee bezig waren en gingen op pad om mijn ouders te verrassen. Dat dat nog kan in deze wereld. Zomaar ineens een helpende hand. Juist wanneer je het nodig hebt. En zo is God ook.

Juist waneer je denkt hoe met het verder? Zal daar die hand zijn. En niet zomaar een hand. Maar Zijn hand!

Dankbaarheid vult mijn hart.

 

2 gedachtes over “Onverwacht geluk!

    • Krullies zegt:

      Klopt, wij vinden het zeker geen toeval. Ik zeg altijd: toeval bestaat niet als je gelooft! Dank je wel voor je mooie reactie! En we gaan zeker van het terras genieten!

      Liked by 1 persoon

Geef een reactie

