Even omrijden…..

Laatst liep een boodschap even uit, want ik kwam een obstakel tegen op de weg. Terwijl ik zo langs Nederlandse wegen rijd, zie ik de stopsignalen van de brug. Ik kijk in de verte en zie de slagbomen al dalen. Ach balen, moet ik wachten voor een brug. Net nu ik net even lekker wil opschieten! De boten gaan langzaam voorbij en de brug ging eindelijk weer dicht. Lange rijen auto’s stonden al aan beide zijden van de brug. Wat een opstopping krijg je dan ineens. Nu moest het moment komen dat de slagbomen weer omhoog zouden gaan. Maar je raad het natuurlijk al……de slagbomen bleven dicht. Het is heel leuk om te zien, hoe dan de reacties van de verschillende mensen zijn. Eerst denk je echt, serieus? Toen kwam de rij in beweging. Auto’s gingen omkeren en de rijen werden korter. Ik stond vooraan de rij en kon ook zo omkeren. Voor mij de dichte slagbomen en achter mij de grote rij auto’s. En terwijl ik zo voor mij keek en de dichte slagbomen zag, zag ik een parallel met het leven.

IMG_20170703_113656.jpg

In het leven kun je ook voor dichte slagbomen komen te staan. Je bent bezig je leven te leven, en ineens BAM! Dichte slagbomen blokkeren je weg en laten je stil staan. Je moet omkeren. Je kunt geen kant meer op. Voor je de dichte slagbomen en achter je een lange rij stilstaande auto’s. Je weet niet welke kan je op moet. Soms zijn er omstandigheden dat je gewoon niet verder kunt. Hoe kom je verder terwijl er een dichte slagboom je weg blokkeert? Ongevraagd kom je stil te staan.

In die omstandigheden van het leven, mag je weten dat er Iemand is die je leidt en helpt als je dichte slagbomen in je leven tegenkomt. Laat dat een bemoediging zijn.
Bij een brug krijg je van tevoren waarschuwingsignalen dat de brug gesloten is. Je weet dat je even moet wachten en even niet verder kunt. In het leven krijg je helaas niet van te voren een waarschuwing en wordt niet even gezegd dat er een dichte slagboom op je pad zal komen. Toch lieve mensen, zal iedereen in dit leven te maken krijgen ,met dichte slagbomen. Weet wie er is in die gebeurtenis!

Ik heb er al vaker over geschreven en zal er ook over blijven schrijven. Zijn belofte van zijn aanwezigheid! Ik raak er niet over uit geschreven. Als je je toch eens bedenkt dat Hij ALTIJD met je meegaat! Je hebt een VRIEND voor ALTIJD! Waar je ook mee te maken krijgt, Hij zal bij je zijn!

Bij de situatie bij de burg kunnen we omkeren en onze weg verder vervolgen. Uiteindelijk bereikten we allemaal wel onze bestemming, al is het dan met een omweg. Even de burg omzeilen en we bereikten wel ons doel. Laat deze boodschap een bemoediging zijn in dit leven. Kom je op je weg een slagboom tegen die je tegenhoudt waardoor je niet verder kunt,. Laat je dan niet ontmoedigen!!! Er is altijd een weg! Je komt er wel!!

Met God kom je altijd tot je doel. Met Hem kom je op je bestemming! Ook al moet je er soms even een omweg voor nemen.

Zijn doel met jouw staat vast en dat kan NIEMAND dwarsbomen!

 

 

 

 

2 gedachtes over “Even omrijden…..

  1. lookaroundthecorner zegt:

    Amen wat mooi. Ik sta in mijn leven nu voor de slagboom. Ik heb besloten het aan God over te laten wanneer Hij denkt dat de slagboom omhoog kan gaan en welke weg ik dan moet volgen. Tot die tijd wacht ik en ben ik stil in Zijn aanwezigheid. Wow je blog raakt mij echt dit is vandaag al de 2de bevestiging dat ik Gods stem goed heb verstaan.

    Liked by 1 persoon

    • Krullies zegt:

      Heel erg bedankt voor je reactie! Wat mooi en bijzonder om te horen dat mijn blog je raakt. Zo werkt God! Echt heel mooi! Ik wens je Gods rijke zegen en wijsheid toe in de periode waarin je nu zit! Vergeet nooit dat je er nooit alleen door heen gaat! Hij zal je helpen en terzijde blijven staan!

      Like

Geef een reactie

