Wat de toekomst brenge moge……

Soms vallen de letters even niet vanzelf op het papier. Toch wil ik een blog schrijven. Maar wat geef ik de lezers voor boodschap mee? Soms krijg je gewoon niet de juiste zinnen op het papier. Meestal gaat het vanzelf en vormen de letters vanzelf prachtige zinnen met een boodschap. Vandaag even niet…..

Je hebt soms van die dagen dat je zegt…..vandaag even niet. Dingen gaan niet zoals je had gewild en het wil allemaal niet vlotten. Je gedachten gaan van hot naar her. Een prachtige tekst waar we ons aan mogen vasthouden in roerige tijden is:

Wat de toekomst brenge moge, mij geleidt des Heren hand!

Mijn zusje Ezra heeft een prachtig beeld gemaakt van een hand met daarbij de bovenstaande tekst. Zijn Hand is de hand die we altijd kunnen vasthouden in welke omstandigheden ons leven zich ook bevind. Laat dat ons troosten en onze kracht zijn in dit leven!

Soms gebeuren er dingen in een leven die je niet kunt overzien. Als je te maken krijg met ziekte, dood en pijn kunnen de omstandigheden je soms zo overweldigen. Toch hoe alles in dit leven ook zal gaan, er is een ding waar we geen invloed op hebben. Het leven. Het leven hebben wij niet in onze hand. Wij kunnen ons einde niet bepalen. En zeggen nu is het voorbij en dan is het ook voorbij. Nee, diegene die hemel en aarde heeft gemaakt heeft elk leven in Zijn Hand.

En er kan een moment in je leven komen dat je een geliefde moeten laten gaan. Want het leven hier op aarde is niet eeuwig. Hoe verdrietig en pijnlijk die situatie ook is. Het is verschrikkelijk! Maar dan zal daar die hand zijn, die je zal troosten, zal kracht geven en bij je zal zijn. Je geeft alsware diegene terug in Gods Zijn handen. Dat is moeilijk. Zeker moeilijk wanneer het iemand betreft die je dicht aan het hart ligt. Het is dan moeilijk om los te laten. Los te laten van je eigen wil en God zijn gang te laten gaan met het leven van je geliefde. Als het aan de mensen lag wil je iedereen zo lang mogelijk bij je hier op aarde hebben. Je wilt geen afscheid hoeven nemen van iemand die je nauw aan het hart ligt. Maar weet dat je dit proces niet alleen hoeft door te maken. Diegene die je gemaakt heeft zal je bijstaan. Leg je geliefden maar in de handen van Jezus!

Ik sluit mijn ogen en denk aan de hemel. Ik geloof als jouw leven op deze aarde voorbij is, je mag ingaan in een wereld waarin er nooit meer pijn en verdriet zal zijn. Je zult eeuwige bij Hem zijn! Hoe mooi is dat!! Niemand beslist over leven en dood. De enige die daarover kan beslissen is alleen God. Hij zal je op Zijn tijd thuishalen. Daar kunnen wij mensen niets aan veranderen. Het enige wat wij kunnen doen, is ons vertouwen stellen op Hem! En mochten we te maken krijgen met een situatie waarin we een geliefde moeten laten gaan, leg diegene dan in de Handen van de Vader. Pak zijn hand dan stevig vast om te blijven staan! Zijn Hand is er voor je! Hij zal je kracht geven en helpen om op de golven van het leven te blijven staan.

Opwekking-789-Geest-van-God-leer-mij-te-gaan-over-de-golven-in-vertrouwen-U-te-volgen-te-gaan-waar-U-mij-heen-leidt.-Leid-me-verder-dan-mijn-voeten-kunnen-dragen.-Ik-vertrouw-op-uw-genade.jpg

Afsluitend een prachtig lied met een prachtige tekst, wat er ook gebeurd in ons leven. Wij hebben JEZUS nodig! DAG AAN DAG!

160. ‘k Heb Jezus nodig heel mijn leven

1.
‘k Heb Jezus nodig, heel mijn leven.
‘k Heb Jezus nodig, dag aan dag,
in m’n handel, in m’n wandel,
in m’n slapen en ontwaken,
‘k Heb Hem nodig, dag aan dag.

2.
‘k Wil Jezus volgen, heel mijn leven,
‘k Wil Jezus volgen, dag aan dag,
in m’n handel. in m’n wandel,
in m’n slapen en ontwaken,
‘k wil Hem volgen, dag aan dag.

 

Geef een reactie

