NEVER steal my hope!

Voor verschillende werkzaamheden heb je bijpassende kleding nodig voor de extra veiligheid. Zo heb ik bijvoorbeeld op mijn werk, mijn laarzen met stalen neuzen nodig. Nodig als ik de loods in ga. Ik werk namelijk bij een ijzervlechtbedrijf en daar kun je voordat je het weet op een stukje ijzer staan, waardoor je je evenwicht kan verliezen en erdoor kan struikelen. Dat wil je natuurlijk niet, dus doe je er alles aan om veilig de loods te betreden. Door de laarzen raak ik mijn evenwicht niet kwijt en kan ik, mocht ik onderweg een stukje ijzer tegen komen, mijn weg gewoon verder vervolgen.

IMG_20170721_153310.jpg

Zoals mijn laarzen mij bescherming bieden, wanneer ik dreig te struikelen over bijvoorbeeld een stukje ijzer, zo zal God ook ons helpen om de dingen die we doormaken te kunnen overwinnen. Er zullen helaas dingen in ons leven voorkomen wat er op lijkt alsof je op een stukje ijzer staat, waardoor je je evenwicht niet goed meer kan houden. Je wankelt en je hebt een keuze……Ga ik er mee naar God of zal ik het zelf oplossen?

De duivel zal proberen je aan te vallen maar je zal niet helemaal uit je balans raken, als je je vasthoudt aan diegene die nooit zal wankelen. Soms zijn er tijden dat je je evenwicht bijna verliest. De omstandigheden zijn niet goed en je weet even niet hoe je verder moet. Toch mag je weten dat God voor je zal strijden en je erdoorheen zal helpen! God zal voor je blijven vechten ook al denk je van niet en zien de omstandigheden er helemaal niet goed uit. Misschien heb je het idee dat God jouw niet ziet, dat je niet belangrijk genoeg bent voor Hem. Maar weet……..

God is niet klaar met vechten voor je!
Hij is nog steeds bij je!

En met die zekerheid zet ik mijn stappen. Soms voorzichtig, soms met stevige stappen. Maar welke stappen ik ook neem, ik weet dat Hij met mij mee zal gaan en mij zal behouden voor struikelen. Mochten er momenten komen dat ik alsware een stukje ijzer tegenkom en ik voel dat ik mijn evenwicht verlies, dan weet ik dat ik per direct aanspraak mag maken op zijn bescherming en kracht!

En met de zekerheid dat Hij altijd bij mij is, vervolg ik mijn weg.

Deze week bereikte ons het verschrikkelijke nieuws. Dat onze buurman in het ziekenhuis toch nog onverwachts is overleden terwijl er op dat moment niemand bij hem was. Helemaal alleen gestorven in een koude en kille ziekenhuiskamer. En dat raakt mij. Verschrikkelijk om zo te sterven. Toch weet ik dat hij daar niet helemaal alleen gelegen heeft toen hij zijn laatste adem uitblies. Wij zijn verzekerd van Gods aanwezigheid waar we ook zijn!

Ik weet ook niet wat de toekomst zal brengen. Ik weet alleen wel dat je echt van elke dag moet genieten! Je weet nooit wanneer je je laatste adem zult uitblazen. En er zullen helaas ook momenten zijn, dat je het gevoel hebt dat je dreigt te vallen, weet dan aan wie je je vast kan houden in tijden van onzekerheid. Misschien ken je de uitspraak, hoop doet leven. Maar als er geen hoop meer is, hoe verloren is alles dan? Hoop kan niemand van mij stelen! Dus zet je stappen en wees voorbereid op de stukjes ijzer die je vast en zeker zult tegenkomen op je weg. Maar weet dat je nooit je evenwicht echt zult verliezen omdat Hij je zal dragen en ervoor zal zorgen dat het weer goed komt.

Je komt er doorheen! Hij zal je erdoorheen dragen!

 

 

 

Geef een reactie

