Uitglijgevaar!

Je kent ze wel de waarschuwingsborden in een winkel wanneer het er glad is. Van die grote gele borden met zo’n uitglijdend poppetje. Deze week gingen we boodschappen doen bij de lidl en je raad het al, ik stuitte natuurlijk ook op zo’n bordje. Oké bedankt voor de waarschuwing. Gelukkig niet uitgegleden dus we vervolgden verder onze weg.

Terwijl ik tijdens het boodschappen nog nadacht over het gele bordje wat ik net was tegengekomen dacht ik ….ik moet dat bordje toch even op de foto zetten… wie weet waar ik die foto voor kan gebruiken. Dus wij met kar en al weer terug om even een foto te maken.

IMG_20170802_105930.jpg

Terwijl ik verder nadacht over de waarschuwing op het bordje, gingen mijn gedachten alle kanten op. En er kwam een vraag in mij op. Wat zou het toch fijn zijn dat je in het leven ook van die waarschuwingsbordjes tegenkomt, vind je niet? Dat voordat er gevaar komt je het al weet. Zodat je je precies kunt voorbereiden op hetgeen wat komt. Soms komen er gewoon onverwachte dingen in je leven waar je niet op voorbereid bent. Het leven kan je soms zo verrassen.

Het leven kan je als eerste heel mooi verrassen. Want ondanks alles, het leven is mooi. Ook nu in de vakantieperiode als je misschien op vakantie gaat, ga je genieten van de mooie dingen die het leven je geeft. De prachtige schepping van God. Je gaat genieten en waardevolle momenten en herinneringen beleven, samen met je geliefden.

Dat is een zegen en echt iets om dankbaar voor te zijn! Want niet iedereen kan zo goed met zijn familie opschieten helaas. Het is een zegen als je dat wel kunt. Ik ben een gezegend mens met een super lieve familie waar ik God enorm dankbaar voor ben!

Het leven kan je soms helaas ook verrassen in negatieve zin. Gebeurtenissen die gebeuren waar je geen invloed op hebt. Verdrietige dingen die er in levens gebeuren. Gebrokenheid op sommige gezichten te lezen. Het leven is niet altijd zonneschijn. Ze zeggen altijd een gewaarschuwd mens telt voor 2.

Maar wat als je niet gewaarschuwd bent?

Toch zijn we wel gewaarschuwd. God waarschuwt ons in de bijbel dat we te maken zullen krijgen met geestelijke strijd.

Weest waakzaam. Uw tegenstander, de Duivel, gaat rond als een brullende leeuw, op zoek om iemand te verslinden.’ — 1 PETR. 5:8.

En hier is je ‘pas op glad’ boodschap! Ben jij diegene die de duivel makkelijk kan verslinden? Of sta je sterk genoeg in je schoenen om hem de deur te wijzen? In welke strijd je leven ook verwikkeld is. Ja ik blijf het zeggen hoor. We staan er nooit alleen voor. Hij waarschuwt ons door de tekst in de bijbel en heeft het niet daarbij gelaten. Hij beloofd ons met de belofte dat Hij altijd met ons mee zal gaan tot het einde der tijden. In Hem hebben we alles wat we nodig om de strijd te winnen!

MAAR…………Als je het allemaal wel zelf denkt te kunnen oplossen ben ik bang dat je bedrogen uitkomt. Hij weet alles en zal je leiden op de weg die Hij speciaal voor jou bereid heeft. Laat God je ‘pas op glad’ bordje voor je zijn. Als je met Hem het leven doorloopt zal Hij tot je spreken en je waarschuwen voor de vallen van de duivel. Zodat je niet zult uitglijden maar behouden aan zult komen!

 

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Krullies Schrijfsels.

 

 

 

Geef een reactie

