Op de golven van het leven…………

Nog nagenietend van de heerlijk vakantie, met de nog volgepakte koffers naast mij….gaan mijn gedachten weer terug naar de zee.

De zee die geeft en neemt. En terwijl ik zo afgelopen week heerlijk op de golven van de zee mee deinde dacht ik aan het leven. Het leven is eigenlijk net als de zee. Soms kan er in je leven een grote golf opduiken en die neemt je mee. Soms kom je kleine golven tegen op je weg. Maar hoe je het ook went of keert…..Golven kom je tegen.

En terwijl ik weer terug denk aan de enorme golven die op ons afkwamen terwijl we in de zee waren, heb ik ontzag. Ontzag voor diegene die deze schepping gemaakt heeft. Als je toch eens ziet hoe mooi de schepping is. De zee met de bruisende golven, water wat omhoog spat…de golven die maar komen en gaan. Dat is toch indrukwekkend?! Wie kan zoiets prachtig bedenken!

Puur genieten is het als ik met mijn voeten door de zee loop en de golven mijn tenen overspoelen.
Puur genieten is het, als ik voor mij kijk en ik zie de golven op mijn afkomen, het water wat omhoog spat!
Puur genieten is het als ik zo in die stilte met God praat en Hem mijn leven voor leg.
Dankbaarheid vult mijn hart. Wat is de schepping toch prachtig en wat is de Schepper geniaal!

IMG_1904

Mijn gedachten gaan nog even terug naar de zee. De golven die je meesleuren en je weer afzetten op het strand. Zoals je niet kunt ontkomen aan de golven als je in de zee bent, zo kun je ook niet ontkomen aan Gods liefde. Zijn liefde staat dag aan dag voor je klaar. Laat je maar vallen in de golven en laat je meevoeren naar een plek die God voor je bestemd heeft. Wees niet gespannen of bang voor wat er komen gaat. Zoals de golven veilig worden afgezet aan het strand, zo zal jij ook veilig aankomen. Laat je maar mee voeren op de golven van Zijn liefde. Zijn liefde die je zullen blijven omarmen.

Gods zorg is er voor iedereen. Afgelopen week hebben wij een prachtige regenboog boven ons in de lucht mogen zien. Een belofte van Gods trouw! Dat ook al is je vakantie straks voorbij en zullen de koffers weer op zolder belanden, Zijn zorg zal je blijven omringen. Zijn belofte van trouw geldt niet alleen voor ons maar voor iedereen!

 

Als je in de wereld om je heen kijkt zie je dat de wereld in nood is. Hoe verschrikkelijk zijn de gebeurtenissen in Barcelona. Wat kun je daar nou tegen doen? Wij zaten deze week veilig op vakantie maar hoelang kan dat nog? Hoe lang zijn wij nog veilig in Nederland? Wij hebben vakantie en in Barcelona gebeurt en zo iets vreselijks. Wat een tegenstellingen kun je in het leven hebben. Waar ga je heen met al je vragen? Er is iemand bij wie je altijd terecht kunt! Iemand die je leven draagt en je altijd met Zijn zorg zal omringen. Hij is er! Juist in deze roerige tijden mogen we schuilen bij Hem! Uithuilen en troost zoeken bij Hem!

Wat doe jij met deze boodschap over de golven van het leven? Laat jij je vallen in de golven van het leven en dein je rustig mee op de golven die het leven brengt of verzet je je ertegen? Laat je toch omarmen door Zijn liefde die je zal blijven omringen en neem de stap, spring in de zee en laat je leiden door diegene die alles in handen heeft. De schepper over hemel en aarde!

 

 

Geef een reactie

