Gevangen…..

Tringggggggggg de wekker gaat. Ik open mijn ogen en kijk naar mijn wekker. Pfff alweer tijd om op te staan. Een diepe zucht verlaat mijn lichaam. Mijn gedachten gaan naar de dag die komen gaat. Ben jij blij met wat de dag zal brengen of brengt de gedachte aan de dag die voor je ligt je al angsten in je hart. Zit je misschien gevangen in een situatie waar je nog part nog deel aan hebt of zit je gevangen in een situatie waar jij volledig de schuldige van bent? Ik rek mij even uit en zet mijn benen naast mijn bed neer. Vandaag zal ik weer op weg gaan.

Dagelijks zijn we onderweg. Onderweg naar school, onderweg naar je werk, onderweg naar de winkel, onderweg naar familie of vrienden. Elke dag zijn wij onderweg. Niet alleen dat we altijd ergens heen gaan maar meer ook in geestelijke zin. Elke dag is een stapje dichterbij God. Dichterbij diegene die jouw gemaakt heeft!

Hoe bereid jij je voor als je weg gaat, als je ergens heen moet. Afhankelijk waar je reis natuurlijk heen gaat, neem je de juiste spullen mee die passen bij je uitstapje. Je gaat goed voorbereid op weg en bent voor alles voorbereid. Geen verrassingen, jij kan het aan! Niet elke dag zul je even ver weg gaan. Niet elke dag zul je misschien ook weg zijn. Maar of je nu weg gaat of niet, hoe begin jij je dag? Een goede voorbereiding is het halve werk.

voorbereid.png

Begin daarom je dag met diegene die jouw toekomst in handen heeft! Hij weet wat er komen gaat en wat er die dag zou moeten gebeuren. Leg voordat je weg gaat, alles aan Zijn voeten neer. Hij zal je helpen door de hele dag heen! Ben jij iemand die bang is wat er komen gaat op een dag? Of ga je vol vertrouwen met vaste stappen je dag tegemoet?

In Zutphen kwam ik dit weekend een tafereel tegen waar ik een foto van heb gemaakt. Ik stel voor om eens goed te kijken naar de afbeelding. Laat hetgeen je ziet even tot je doordringen. Wat komt er bij jouw op als je de afbeelding ziet?

IMG_1746

Ik kan mij zo voorstellen dat diegene die hier op het bankje zit, niet blij is. Want diegene die hier op het bankje zal gaan zitten, kijkt door de tralies de wereld in. Nou niet de prachtigste plek om even tot rust te komen lijkt mij. Het lijkt mij niet echt een situatie waar je blij van wordt. Als ik daar op dat bankje zou zitten, zou ik mij gevangen voelen. Om mij heen de tralies en geen uitweg waar je uit kunt. Pff….ik zou echt niet blij zijn.

Sommige mensen hebben in hun leven ook te maken met gevangen zijn. Ze zitten in omstandigheden die ze gevangen houdt. De omstandigheden kunnen soms zo zijn, dat je je gevangen voelt. Je kan geen kant op, je ziet geen uitweg. Wat doe je dan? Je kan gevangen zitten door een verslaving. Een verslaving wat tegenwoordig veel voorkomt is de verslaving aan alcohol. Overmatig alcohol gebruik is tegenwoordig normaal. Maar je kan ook gevangen zijn omdat je je als iemand voordoet die je niet bent. Gevangen………Zoveel manieren en situaties waarin je je gevangen kunt voelen.

Maar……wij hoeven niet akkoord te gaan met een leven waarin het lijkt alsof we in de gevangenis zitten achter de tralies. Wij zijn geroepen om vrij te zijn!

Christus heeft ons bevrijd opdat wij in vrijheid zouden leven; houd dus stand en laat u niet opnieuw een slavenjuk opleggen.
Galaten 5:1 | NBV |

De duivel raast rond als een briesende leeuw. Laat je niet gevangen nemen door hem! Wees sterk en houd moed want IK heb de wereld overwonnen! Hij die zelfs de dood heeft overwonnen kan en zal jou helpen van je gevangenschap af te komen! Hij wil dat je vrij bent. Vrij in Jezus naam!

Dus wil je goed voorbereid op pad gaan, leg dan elke dag opnieuw je leven in Zijn handen! Hij zal je de dag door begeleiden en helpen wat er ook op je pad zal komen die dag! Met Hem aan je zijde hoef je je nooit gevangen te voelen. Je bent vrij in Jezus! Vrij om te gaan en te staan waar je ook maar heen zult gaan! Misschien denk je, ja maar als Jezus de hele dag met mij meegaat, dan ben ik toch helemaal niet vrij? Als Hij zegt wat ik moet doen, dan heb ik zelf toch geen keuzevrijheid meer? Kijk dat is nou zo fantastisch aan Hem! Hij dwingt nooit maar laat ons de keuze! Dat is pas echte vrijheid! Jij beslist!

Geniet dus van je vrijheid want vrijheid is helemaal tegenwoordig niet meer zo vanzelfsprekend!

 

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door Krullies Schrijfsels.

 

 

Geef een reactie

