Zijn vernietigende waarheid!

Misschien denk je nu wat wordt dit nu weer voor een blog? Ik hoop dat de titel je prikkelt om toch verder te lezen. Waarheid…wat is waarheid? In welke waarheid geloof jij? Allemaal vragen die in mij opkomen.  Welke vragen komen bij jou op als je de titel leest?

Voor dat ik verder ga, heb ik eerst opgezocht wat de precieze betekenis van waarheid is. Ik heb het woord waarheid in google getypt en kreeg de onderstaande betekenis:

Wauw! In overeenstemming met de werkelijkheid, je kunt er dus niet omheen. Dit brengt me bij het onderwerp van de blog van vandaag. Ik weet niet hoe het met jou zit maar we leven in een wereld vol met mensen om ons heen, die van alles vinden overal over. De één vindt dit de ander vindt dat… soms is het leuk om samen met iemand te sparren, hoe diegene er tegen aankijkt. Maar soms kunnen mensen je ongevraagd hun waarheid geven, waar je totaal niets aan hebt. Herken je dit? We leven in een wereld waarin de duivel niet stil zit en raad eens wat zijn wapen is? De waarheid verdraaien MAAR……..

Er is een grote MAAR! Want wij die in Christus zijn hebben de oplossing! Wij hebben Gods waarheid in ons hart wonen! Zijn waarheid die in overeenstemming is met de werkelijkheid! Zijn waarheid die ons de duivel doet verslaan. Misschien denk je nu welk onwaarheden van de duivel heb je het nu over?

Misschien herken je het wel. Je staat op, je kijkt in de spiegel. Wat is je eerste gedachte over jezelf? Bam! De duivel zit niet stil. Hoe sterk ben jij geworteld in Gods waarheid om dan te zeggen: Ik luister niet naar je, Ik ben Gods geliefde kind!

Nog een voorbeeld: Jij bent lekker met van alles bezig en je deelt dit met iemand. Begint diegene te zeggen, weet je het wel zeker? Is dit wel wat je wilt? Bam! Twijfel komt de hoek omkijken in de vorm van de duivel. Snap je wat ik bedoelt te zeggen? De duivel is zo geraffineerd dat hij juist wanneer je het niet verwacht om de hoek komt kijken, je wilt laten twijfelen aan de waarheid of aan wat je aan het doen bent.

De oplossing hiervoor is Gods vernietigende waarheid inzetten en het mooie hiervan is, dit heeft iedereen in zich! Een lied wat ik al prachtig vond voordat ik deze blog schreef is het nieuwe lied van The truth. Lees de woorden maar eens hardop voor.

I don’t belong to the lies

I belong to You

And that’s the truth!

Ik behoor niet tot de leugens

Ik behoor U toe

En dat is de waarheid!

En dat lieve lezers, is onze vernietigende waarheid. Zijn waarheid zal de duivel doen wegrennen in Jezus Naam! Mensen kunnen je zeggen dat je niets waard bent, dat je moet veranderen omdat zij dat vinden. Luister niet naar die leugens van de duivel! Zet je machtigste wapen in en dat is Gods waarheid. Wij behoren God toe en niet de duivel!

Luister maar naar dit prachtige lied, laat de woorden je hart raken!

You remind who I am!!

Misschien vind je dat juist moeilijk en hebben de omstandigheden je laten vergeten wie je bent. Misschien heb je juist nu die reminder nodig dat je weet dat je Gods geliefde kind bent. In het lied zingen ze zo mooi:

I was made in the image of a perfect King. He looks at me and wouldn’t change a thing.

Als God naar je kijkt vult Zijn hart zich met trots. Trots omdat JIJ Zijn kind bent, Hij wil niets aan je veranderen want Hij heeft je gemaakt zoals je moet zijn! Wanneer de duivel dan op komt dagen en je van de wijs wilt brengen, sla dan terug met Gods vernietigende waarheid.

Zijn waarheid laat de duivel wegrennen in Jezus naam!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Een gedachte over “Zijn vernietigende waarheid!

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑