Je geestelijke comfortzone!

Nog nagenietend van de fantastische week aan zee, zit ik mijn blog te schrijven.  Wat is Gods schepping mooi en wat is het een zegen als je daarvan met zijn allen van kan genieten. Zoals velen misschien wel weten geniet ik van elk moment. Van het NU.

Ik weet niet hoe jij geniet maar ik ben van mening dat er in elke dag wel iets zit waar je van kan genieten. Genieten vind ik ook onlosmakkelijk verbonden met het woord dankbaar zijn. Als ik geniet, ben ik tegelijkertijd dankbaar dat ik mag genieten en dankbaar voor het moment. Hoe zit dat met jou?

Het leven bestaat uit dankbare momenten maar ook uit verdrietige en moeilijke momenten. Misschien is juist jouw leven getekend met verdriet en kun je helemaal niet dankbaar zijn, laat staan genieten.

Afgelopen weken waren wij op Texel en mijn neefje leerde mij iets prachtigst. Hij is zo’n wijs mannetje! God zei ook niet voor niets, laat de kinderen tot mij komen. Kinderen die nog zo open en vol vuur geloven. Niet te moeilijk nadenken maar het gewoon aannemen zoals het is.

Tegen het ondergaan van de zon gingen we nog even bij de vuurtoren kijken. Naast de foto’s die het opleverde, leverde het een prachtig moment van nadenken op. Zij stonden bovenop een duin en ik liep nog beneden. Mijn lieve neefje riep mij en vroeg of ik ook wilde komen. Ik keek naar de bult en dacht, hoe kom ik boven? Mijn neefje bedacht zich geen moment en zei: ‘Elya, stapje voor stapje dan red je het wel! En ik ging. Bemoedigd door zijn lieve blik bovenop het duin, zette ik een stap en nog één en nog één. En je raad het al, uiteindelijk was ik bovenop de duin. Mijn neefje helemaal springend en blij dat ik het gehaald had. Hij had er niet aan getwijfeld of ik het zou redden.

Is dit ook niet wat God tegen jou wil zeggen?

Ongeacht hoe je leven er momenteel uit ziet. Je mag de uitdagingen van het leven stapje voor stapje aangaan. En bovenop de top zal Hij er staan om je net zoals mijn lieve neefje, je te verwelkomen. Stap uit je comfortzone en zet een stap van vertrouwen. Als jij met je volle vertrouwen je stappen zet, is je geestelijke comfortzone een zone van vertrouwen. Hoe ziet jouw geestelijke comfortzone eruit?

JIJ beïnvloedt hoe je comfortzone eruit zal zien!

Zie je hoe dit principe werkt? Doordat jij in vertrouwen je stappen zet, geef je God vertrouwen. Jouw leven en jouw stappen zijn in Zijn handen! Hij zorgt ervoor dat jij je stappen kan zetten!

Het lied van vandaag past prachtig bij de uitspraak van mijn lieve neefje. Lees de volgende zin maar eens en laat de woorden tot je doordringen.

Yeah I know, it’s all in Your hands, won’t be long before I’m moving again.

I know You got me if I just let go…

God ziet je en gaat aan de slag met je leven, je mag vol vertrouwen de dingen loslaten die op je neerdrukken, je zorgen, je verdriet, uitdagingen die te zwaar zijn. Je mag weten dat je in al deze dingen niet je stappen alleen hoeft te zetten maar samen met Hem!

Stapje voor stapje…..

Je hoeft de hele dag niet te overzien, leef de dag, stapje voor stapje. Voel je geestelijke comfortzone vol stromen met vertrouwen, vertrouwen in Hem, je Schepper! Om met de woorden van mijn lieve neefje te eindigen:

Stapje voor stapje dan red je het wel!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑