Gods Bikkel!

Misschien lees je de titel en denk je…wat moet ik met deze titel? Ik voel me vandaag helemaal niet een bikkel. Toch hoop ik dat je niet afhaakt en de hoop zult ontdekken die ik vandaag met jullie wil delen.

We leven in een wereld waarin iedereen wat wil. Sommigen vinden het belangrijk gezien te worden, anderen willen meer op de achtergrond blijven. Hoe jij je leven ook leeft, JIJ mag er zijn!

Zoals degenen die mij beter kennen, weten, ben ik inmiddels gecertificeerd bikkel trainer. En dit gaf me onder ander ook de inspiratie voor deze blog. Wat is eigenlijk een Bikkel? Ik heb het woord even opgezocht en ik kwam erachter dat het eigenlijk meerdere betekenissen heeft, maar wel met één rode draad.

Betekenis 1:

Betekenis 2:

Bikkel: Een bikkel is zowel een persoon met heel veel doorzettingsvermogen als een stukje bot waarmee het bikkelspel wordt gespeeld.

Zie jij de overeenkomst, zie jij de rode draad? Een woord wat gelijk bij mij opkomt als ik de betekenissen lees is het woord sterk. Het is namelijk iemand met veel doorzettingsvermogen en dat vergt dat je sterk bent. En iemand die stoer is, een stoer iemand, ziet er meestal ook wel uit als een sterk iemand. Hoe zie je dit? De bikkelstraining starten we met je houding, hoe staat in dit geval een kind, wat is zijn of haar houding? En dit kan ook met mensen. Hoe is jouw houding? Sta je stevig of kom je misschien onzeker over? Wat de kinderen leren is stevig in je schoenen staan.

Stevig in je schoenen staan…..

Wat doet dit met jou? Kun jij dit? Of vind je dit erg moeilijk? Het mooie van het geloven in God, vind ik dat of jezelf nu sterk of juist onzeker vindt, je altijd een bikkel kunt zijn. Een bikkel in Jezus! Als je staat op Zijn fundament, mag je jezelf laten zien zoals God je gemaakt heeft! Je kunt altijd een bikkel, een sterk iemand zijn, omdat je ALTIJD God aan je zijde hebt!

Misschien denk je nu, dit is onmogelijk. Geen idee hoe ik dat moet doen. Dat hoop ik dat je kracht mag vinden in de wetenschap dat Hij die in je is, is groter dan hij die in de wereld is. Het staat in de Bijbel 1 Joh 4:4.

[Verse 1]
Stressed out
I’ve got a lot that’s on my mind now
There’s so much
To do but I can’t seem to do enough

[Pre-Chorus]
‘Cause sometimes I can barely
Breathe in the air
I know it’s temporary, so

[Chorus]
I won’t let all the worries of tomorrow get to me
‘Cause You said You’ll be right by my side
And everything I can do is because I’ve got You
So I won’t let, won’t let tomorrow get to me

[Verse 2]
Hard times
I’m always looking for the warning signs, oh
But You tell me I don’t need to
God, I know You’re in control
‘Cause life is temporary, so

[Chorus]
I won’t let all the worries of tomorrow get to me
‘Cause You said You’ll be right by my side
And everything I can do is because I’ve got You
So I won’t let, won’t let tomorrow get to me

Kun jij dit ook? Kun je morgen laten voor wat het is, en genieten van vandaag? Kun jij je zorgen on hold zetten, wetende dat God de controle heeft en weet wat JIJ nodig hebt? Daar gaat het lied over. Vooral die laatste zin raakte mij toen ik het lied hoorde.

 So I won’t let, won’t let tomorrow get to me!

Ik laat me niet raken. Ik laat me niet door de dag van morgen raken!

Dat is het vertrouwen van een bikkel van God! Dat is vol vertrouwen je leven in Gods handen leggen, wetende dat Hij je zal helpen. Hij die in je woont, je sterk maakt en je genoeg kracht geeft voor elke dag! De vraag aan jou van daag is, wil jij Gods bikkel zijn? Met alle kracht die je in je hebt, kun JIJ een bikkel zijn!

Gods bikkel, want Hij die in je is, is GROTER dan hij die in de wereld is!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑