Je geestelijke dakdrager!

Vandaag start ik de blog met een prachtige Bijbeltekst:

Matteüs 11:28-30

Kom naar mij, jullie die vermoeid zijn en onder lasten gebukt gaan, dan zal ik jullie rust geven. Neem mijn juk op je en leer van mij, want ik ben zachtmoedig en nederig van hart. Dan zullen jullie werkelijk rust vinden, want mijn juk is zacht en mijn last is licht. ‘

Wat doet deze tekst met jou? We leven in een drukke wereld. Wie verlangt er niet naar rust?

In de Bijbeltekst staat onder lasten gebukt. Wat is een last eigenlijk? Ik heb de betekenis even opgezocht:

1. Iets wat een mens hindert

2. Een lading bij een transport.

Welke last draag jij? Wat is het wat jou hindert? Betekenis 1. Maar kijk dan eens bij betekenis 2. Bij een transport heb je wel last maar wordt het voor je gedragen/getransporteerd.

Afgelopen week waren we bezig met dakdragers op mijn auto. Om daar vervolgens een bak op te zetten. En terwijl ik over deze blog nadacht en mijn dakdrager zag, kwam de inspiratie.

Iedereen heeft een dakdrager!

Nu denk je misschien,  nou er zit er echt niet een op mijn auto hoor. Maar ik bedoel in geestelijke zin, je geestelijke dakdrager. Een dakdrager maakt je last lichter. Je zet er een dakkoffer op en je spullen worden gedragen! Is dat in de geestelijke wereld niet net zo? Wat zit er in jou geestelijke dakkoffer? Wat is te zwaar voor jou en heeft verlichting nodig? Wat de dakdrager voor de dakkoffer doet, wil God ook voor jou doen!

Hij wil je lasten dragen!

Gods dakdrager is onbeperkt.  Alles mag erin, niets is te zwaar voor Hem! Maar jij bepaalt de inhoud. Als wij de dakkoffer inpakken,  beslissen we zelf wat erin komt. Zo is het ook met de geestelijke dakkoffer inhoud. Jij beslist wat je erin legt of misschien wel in gooit!

Doe het maar, Hij kan en zal je last verlichten!

Een lied wat ik tegenkwam is onderstaand lied. Misschien zit je leven in een rumoerige en spannende tijd. Misschien heb je te maken met onzekerheden van het leven. Ik hoop dat de boodschap van het lied je mag bemoedigen. Weet je bent nooit alleen! Ook vandaag niet, nu het vaderdag is. Misschien heb je geen aardse vader meer en vind je deze dag erg moeilijk. 

Je hemelse Vader staat klaar voor je!

Luister maar naar het lied:

Gisteravond sloeg ik een prachtig stukje open wat geweldig past bij deze blog. Zo werkt onze God! Het komt uit het bijbelsdagboek van Heer ik luister van Marie Chapian.

Wij hoeven onze zorgen, ons verdriet en onze pijn niet alleen te dragen! Dus kom naar je geestelijke dakdrager en laat Hem je lasten verlichten! Vul je dakkoffer maar met al je vragen, je verdriet en je pijn!  Je last zal lichter worden. Zie de dakdrager als symbool van Gods handen. Je geeft je zorgen, alles wat je hindert over in de handen van Diegene die jou draagt en ook je lasten zal dragen!

Om met de woorden uit het boek te eindigen:

Want SAMEN kunnen we alles aan!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑