Gods tijdlijn!

Het is vandaag Pinksteren. Een speciaal weekend. Ik denk me dan zo in, wat als ik in die tijd geleefd had? Wat als ik erbij was geweest? Wat zouden mijn gedachten zijn?

Stel je eens voor. Je loopt ergens. Misschien ben je even een boodschap aan het doen en ineens praten overal om je heen de mensen in andere talen. Nu is dat misschien niet zo erg meer, maar in die tijd sprak iedereen dezelfde taal. Zou je verbaasd zijn? Zou je denken, wat is er met hen aan de hand?

Het mooie is als je de Bijbel kent, als je Hem kent, en weet wat Jezus allemaal gedaan heeft, er een bepaalde volgorde in zit. Heb je dat al gemerkt? Alles gebeurt op de tijd die God bedacht heeft. Volgens de volgorde die God weet en de juiste is.

Met Pinksteren denken mensen misschien gelijk aan opwekking of iets wat eeuwen geleden gebeurd is.

Maar wat is de boodschap van vandaag?

Want die boodschap is er! Als we kijken naar Hemelvaart is de boodschap Ik ben er. En dit betekent niet, Ik was er of ik ben er alleen als je……..Nee, IK ben er, ALTIJD!

Wat zou de boodschap van Pinksteren voor nu zijn?

Misschien heb jij je hart allang gesloten, en vind je Pinksteren, de uitstorting van de Heilige Geest misschien zelf iets vaags. Pinksteren is niet iets van jaren geleden. Juist NU hebben we onze Helper nodig. Want wie kan het allemaal alleen doen?

Juist op het moment dat het moest komen, gebeurde het.

En dat lieve mensen is de hoop van Pinksteren. Hij stuurde precies op het juiste moment Zijn helper. Precies in het tijdsbestek hoe God het bedacht heeft. En dat is niet iets van jaren geleden maar nog steeds actueel.

Afgelopen week hadden sommige laptops tijdens de typecursus wat updates. En op 1 scherm verscheen een hele mooie tekst en ik kon niet laten er een foto van te maken.

Goede dingen komen naar je toe!

Is dit ook niet waar Pinksteren om draait? Met Pinksteren komt er iets goeds in je leven! De Heilige Geest komt naar je toe!

Het gebeurt zoals God gezegd heeft!

En zo zal God ook in jouw leven alles op Zijn tijd doen. Misschien denk je nu wel, ja hallo, lekker praten heb jij. Je weet mijn situatie geen eens. Toch hoop ik dat je hoop mag putten uit het feit dat God Zijn Helper ook voor jou gezonden heeft. Er is alleen één voorwaarde…JIJ moet de keuze maken, God dwingt nooit. De vraag van Pinksteren 2024 is, of JIJ zijn cadeau aanpakt? Vind troost in de wetenschap dat God de controle heeft, dat Hij weet wat Hij doet.

Kijk maar naar de tijdlijn van God.

Het gebeurde allemaal op de juiste tijd. Op Zijn tijd. Ondanks dat het misschein zo makkelijk op papier lijkt, is de werkelijkheid anders. Want onze tijden zijn soms niet de tijden van God. Sommige dingen kunnen zolang op zich laten wachten. Dan is geduld vereist, en dat is soms echt moeilijk. Ook in die tijden van geduld en afwachten staat de Heilige Geest, Gods helper voor je klaar, om je ook hierin te ondersteunen.
Je bent verzekerd van Zijn eeuwige hulp!
En ik hoop dat dit je hoop mag geven.

Gods tijdlijn is uniek gemaakt, net zoals Hij jou uniek heeft gemaakt. Hij heeft een prachtig plan voor je leven. Vraag Hem vandaag opnieuw je leven te vullen, Hij is er, juist NU!

Een lied wat ik tegenkwam en hier prachtig bij past is het onderstaande lied:

Lieve lezer, ik wens je een heel gezegend Pinksteren toe! Dat de ware boodschap van Pinksteren je hart zal verlichten en zal vervullen met Zijn geest, je helper!

Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑