Zijn leiding!

Afgelopen week lagen we te slapen en werden we ineens op geschrikt door een piepend geluid. Voordat ik wist wat het was, moest ik mij eerst even oriënteren op waar het geluid vandaan kwam. Nog half slaperig opende ik mijn ogen en luisterde ik naar het geluid. Om de ongeveer 40 seconden ging er ergens in huis een piep af. Ondertussen was iedereen wakker en kwamen we er achter dat het de brandmelder was die een lege batterij had. Maar ja welke was het?

Dit deed mij denken aan een metafoor. Soms ben je hevig opzoek naar iets en hoor of zie je alsware je droom of je uitdaging al, maar kun je er nog net niet bij of kun je het net nog even niet vinden. Herken je dat? Je gaat af op het geluid en hoopt uiteindelijk het te vinden. Is dit in het leven ook niet net zo?  Soms weet je even niet welke weg je moet gaan, je ziet wel de tekenen maar echt precies weet je het nog niet. Je neemt gewoon de stap die nodig is, om er te komen en uiteindelijk ben je er. Ondertussen tijdens je reis kun je allerlei dingen tegenkomen. Grote of kleine obstakels. Dingen die je er kunnen van weerhouden om misschien door te gaan. Toch is het erg belangrijk hoe jij je tijdens je reis, je reis wat het leven heet, gedraagt en welke beslissingen je neemt. Je beslissingen leiden je verder naar je bestemming of juist er van af. Hoe zie jij dit?

Hoe gaat jouw reis tot nu toe je af?

Ondertussen ging hier de zoektocht door en bleek het de hoogte brandmelder in de nok te zijn. Als je het eenmaal weet gaat het voorspoedig en bereik je de bestemming, in dit geval de brandmelder.

In het leven kun je ook opzoek zijn naar iets. Misschien ben je opzoek naar vriendschap, een relatie, een baan, een huis of iets heel anders. Misschien is de weg erna toe niet makkelijk en vind je het zelfs moeilijk. Misschien vind je het ook wel moeilijk om je plek in dit leven te vinden. Allemaal dingen wat kunnen meespelen als je opzoek bent of gaat naar je bestemming.

Wat mij persoonlijk erg geholpen heeft, en dat wil ik graag met jullie delen, is het belang van dat er iemand achter je staat in de beslissingen die je neemt. Te weten dat iemand je beslissingen niet gek vind maar juist goed, maakt dat je verder gaat. Er zullen altijd genoeg mensen zijn die je beslissingen totaal gek vinden en niet snappen. Nou ja dat is dan maar zo denk ik, als ik mijn besluiten maar snap en vooral als God ze maar snapt. Want is dat niet waar het omgaat? Wat mij geholpen heeft als het leven een wending nam wat ik niet aan zag komen, dat ik weet dat als ik de controle even kwijt ben, God nog altijd de controle heeft. Ik las afgelopen week in het boek van Joyce meyer het volgende:

We hoeven de toekomst niet te kennen, zolang we die Ene kennen die de toekomst in Zijn handen heeft.

En dat is waar het allemaal om gaat. Misschien ben je net als ons opzoek naar waar het geluid vandaan kwam en kom je elke dag een stapje dichter bij de oplossing of je bestemming. Uiteindelijk zul je je bestemming bereiken. Uiteindelijk zal het je lukken, want je gaat deze reis niet alleen aan.

Ben JIJ je ervan bewust Wie er elke seconde met je meegaat?

Wees stil en weet is het lied van CeCe Winans wat heel mooi bij deze blog past. Er wordt zo mooi gezongen wees stil en weet, weet dat U God bent, U bent hier bij mij door alle problemen heen! Luister maar!

How many know He’s faithful?

——————————————————————-

I have faced many mountains

Been through trials

And shed many tears

When I look around and it all seems hopeless

I won’t fear

I won’t fear

———————————————————————

I’ll be still and know

Know You are God

You’re right here with me

Through all my troubles

I’ll be still and know

Know You are God

You are the light and rest for my soul

You’re God and I’ll be still and know

——————————————————————–

When my heart feels anxious

It’s Your voice that calms every storm

When I find myself crying all through the night

You remind me

You remind me

In tijden wanneer het even wat minder gaat, herinner jezelf er dan aan Wie er met je mee gaat. Wie de controle heeft. En dat maakt misschien niet direct je probleem kleiner maar het helpt je wel te beseffen dat je er niet alleen voorstaat.

De Schepper van hemel en aarde is er voor jou, om de touwtjes in handen te nemen en je te leiden bij elke stap die je zet!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑