Zijn kijk!


Gisteren was het Koningsdag en deelde ik op mijn facebook het prachtige lied van Cece Winans. That’s my King. CeCe Winans – That’s My King (Official Video) (youtube.com) Ik zette er de volgende vraag bij die ik ook graag aan jullie wil stellen.

Ben jij trots op Hem?

Misschien denk je nu, wat stel jij nu weer voor vraag? Ik denk dat dit een belangrijke vraag is, juist in je relatie met God en hoe JIJ God ziet in je leven. Kun jij met een paar woorden God omschrijven?

Wie is Hij voor jou?

Als ik terugkijk in mijn leven dan ben ik super dankbaar dat ik God ken. Dwars door alle omstandigheden was Hij en is Hij de stevige rots in mijn leven. En ja ik kan zeker zeggen dat ik trots op Hem ben! Trots dat Hij mijn leven leidt, mijn leven weet en als ik het even niet weet, Hij er zal zijn om mij daarin te helpen.

Nogmaals de vraag aan jou, ben jij trots op Hem?

Afgelopen week stond het natuurlijk overal in het teken van Koningsdag! De winkels kleurden oranje, en ook in sommige straten was de kleur oranje niet meer weg te denken.

Ook in mijn typelessen heb ik de typeles in een speciaal Koningsjasje gestoken. De kinderen kregen een speciale opdracht: maak een Word Art. Ik leerde de kinderen hoe je verschillende woorden kunt intypen en er met Word Art een Kroon met woorden van maakt. Zie hier voor een voorbeeld:


Nu vraag je je misschien af waar gaat dit nu heen met deze blog? Terwijl ik de prachtige creaties voorbij zag komen, dacht ik, wat als God van mij een Word Art zou maken. Wat zou er dan over mij op staan? Of misschien een andere uitdaging, wat zou er op je Word Art staan als je over jezelf een Word Art mocht maken?

Welke woorden zou je over jezelf invullen?

Heb jij een positief zelfbeeld of vind je het lastig om jezelf te zien zoals God je ziet? Hoe ziet God jou? Je leest het in de Bijbeltekst in Jesaja:

Jij bent zo kostbaar in mijn ogen,
zo waardevol, en Ik houd zo veel van je
dat Ik de mensheid geef in ruil voor jou,
ja alle volken om jou te behouden.
Jesaja 43:4

Dit is hoe God van je houdt. JIJ bent zo kostbaar in Zijn ogen! Al zou de hele wereld niet van je houden, er is er ALTIJD één die wel van je blijft houden, onze Koning God!

Een lied wat hier goed bij past is het nieuwe lied van Unspoken.


LYRICS:
You had a light
Till somebody stole it
The words that they said cut you like a knife
They Called you a name you started to own it
You hear the echoes in the dead of night
—————————————————————–
Tired of the cheap shots
Comin at you nonstop
Leavin’ marks on your heart
Like a tattoo
Drowning on the inside
Reaching for a lifeline
Let these be the words that you hold on to

————————————————————–
You are loved
Chosen
Long before the day you were born
You are held
Forgiven
Treasured more than you’ll ever know
When the lies get loud
Let the truth ring out
Till the only thing you’re listening to
Is what he says about you!

Dus nog een keer de vraag. Wat zou op jou Word Art staan en ben JIJ trots op God?
Om met de woorden in het lied af te sluiten:

You are loved,
Chosen.
Long before the day you were born.
You are held!

En dat is lieve lezers het enige wat telt!

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden. 

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑