Like a lion!

Een zucht verlaat mijn lichaam. Pfff wat een dag. Ik plof op een stoel neer. Niet denkend of de stoel mij eigenlijk wel zal houden. En jij? Denk jij van te voren na of de stoel sterk genoeg voor je zal zijn?

Elke dag hebben we te maken met situaties die ons vertrouwen op de proef stellen. Niemand heeft ooit te maken met een dag waarin je totaal niets op het gebied van vertrouwen hebt gedaan. Dat is gewoon onmogelijk. Het begint al als je wekker in alle vroegte afgaat. Je slaat je dekbed om en loopt de trap af naar beneden. Vol vertrouwen zet je de stappen op de treden, je bent zo veilig beneden. Je vraagt je niets af, je loopt gewoon vol vertrouwen.

Maar waarom vinden wij vertrouwen dan zo moeilijk? Ik heb het woord even opgezocht, wat het betekent.

Bij voorwerpen is het anders, dat doe je eigenlijk automatisch. Je vertrouwt erop dat de stoel waar je opgaat zitten je houdt en dat de trap waar je oploopt niet instort. Dat als je in de auto stapt, de auto je zal brengen waar je heen moet. Kijk eens naar de onderstaande afbeelding.

Denk jij, voordat je deze brug op wilt rijden, of die wel stevig genoeg is? Ga je eerst van alles bedenken en controleren of het wel veilig is? Nee, je rijdt gewoon zonder er ook maar over na te denken de brug op en verwacht gewoon dat je veilig aan de andere kant zult komen.

Is dat ook niet wat wij mogen en kunnen geloven?

Zie de brug als het leven. Het begin van de brug is het begin van je leven. Net zoals je vol goede moed begint, begin je ook vol goede moed je leven. Ondertussen kom je steeds verder en bevind je je steeds verder op die brug. En tijdens je rit kun je van alles meemaken. Midden op de brug kun je ineens overmand worden door angst. Maar ja je moet door, want je staat midden op een brug. Je pakt alles wat je in je hebt bij elkaar en rijdt toch verder. Iets in jou zegt dat het wel goed komt.

En is dat ook niet wat we nu graag willen horen?

Die stem die zegt, het komt wel goed. Ga maar verder. Er is iets wat je drijft. Er is iets waardoor jij weer vol vertrouwen de dag tegemoet ziet. In mijn leven is dat God. Hij is diegene die mij ertoe drijft om die brug van het leven op te rijden. Hij zorgt ervoor dat ik mij niet afvraag of het wel goed is of te vertrouwen. Hij zorgt ervoor dat ik gewoon ga.

Hoe zit dat met jou?

Ik weet 100 zelfs 1000 procent dat ik God kan vertrouwen! Even terug naar de betekenis van vertrouwen. Geloof in iemands goede trouw en eerlijkheid. Is dat niet wat God ziet als Hij naar jou kijkt? Hij zit een betrouwbaar en eerlijk persoon. Konden we ook maar zo naar anderen en onszelf kijken hé? Waarom rijden we vol vertrouwen een brug op maar hebben we zo moeite met het vertrouwen van mensen. Als ik naar mijzelf kijk, vertrouw ik niet iedereen gelijk. Nee, dat heeft het verleden mij wel geleerd, niet weer te doen.

Terug naar die burg. Die brug even vergeleken met het leven. Misschien bevindt jij je midden op die brug en komt het leven op je af. Weet je niet meer wie je wel en niet vertrouwen kunt. Misschien vliegt alles je aan en ben je het vertrouwen gewoon kwijt. Niets is zo erg dat God het niet kan helen. En ik weet er kunnen verschrikkelijke dingen in een leven gebeuren. Intens verdriet. En daar stap je niet zomaar overheen. Dat is een heel proces.

Maar je mag weten dat er één Iemand is die je ziet. Al zou de hele wereld niet te vertrouwen zijn, er is altijd Iemand op wie je altijd kunt bouwen. Hij is je vertrouwen meer dan waard! Een prachtig nummer van 7eventh time down met de titel Trust geeft precies het leven weer wat we hebben als we God vertrouwen.

With you I can roar like a lion,
face the giants,
walk through the fire
cause I know you’re with me
Jesus, I trust you, I trust you.

With you I can roar like a lion,
face the gi
ants!!

Met God kunnen we alle reuzen verslaan. Maar het is aan jou. Hij laat jou de keuze. Mensen kunnen je teleurstellen en verdriet doen, God niet. Hij zal je nooit teleurstellen of pijn doen! Ik zing uit volle borst en vol vertrouwen met het lied mee:

Cause I know you’re with me
Jesus, I trust you, I trust you!!!!

En omdat Hij met mij is, en ik elke dag leef vanuit dat diepe besef dat God altijd met mij meegaat, wat ik ook mee maak, hoe ik mij ook voel, voel ik mij geborgen in Hem en kan ik samen met Hem vechten als een leeuw en zal ik samen met God de reuzen in mijn leven verslaan!

Ik weet niet hoe het met jou zit maar als ik ergens voor ga dan ga ik er ook voor de volle 100 procent voor. Zo zit ik in elkaar. En met God aan je zijde kun je er voor 100 procent voor gaan. God gaat er zelfs voor de volle 100 procent voor om je te helpen. Met Hem ben je verzekerd van een veilige aankomst aan de andere kant van de brug.

Dus geef vol vertrouwen, vol gas, en zorg dat je aan de overkant van de brug komt!

Met deze blog doe ik mee aan de bloghop van Sepember- Oktober met het thema vertrouwen. Zie website van Waardevol en Uniek. https://waardevolenuniek.nl/vertrouwen-nieuw-thema-bloghop-september-en-oktober/

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden. Gehele of gedeeltelijke overname, plaatsing op andere sites, verveelvoudiging op welke andere wijze dan ook en/of commercieel gebruik van deze informatie is niet toegestaan, tenzij hiervoor uitdrukkelijk schriftelijke toestemming is verleend door krullies Schrijfsels

2 gedachten over “Like a lion!

Voeg uw reactie toe

  1. Prachtig! Maar ik was blij dat ik halverwege de afsluitdijk ergens op een P kon stoppen om het stuur over te geven. Toch wel…
    Al was God inderdaad de Enige die mij werkelijk verder op Weg kon helpen.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑