Hey dromer!

Wat een heerlijk weer was het gisteren, heerlijk genieten van de zon en van de warmte. En als ik dan even lekker in het zonnetje zit, kan ik zomaar ineens wegdromen en hebben mijn gedachten vrij spel.

Dromen…

Droom jij weleens? Of een andere vraag, heb jij dromen? Zijn er dingen waar jij over droomt? Dingen die je graag zou willen doen? De wereld kan je zoveel keuze bieden dat je misschien niet meer het overzicht hebt. Eigenlijk kan bijna alles. Zinnen als volg je droom en ga je droom achterna verschijnen vaak op de socials. Misschien voel je je daardoor wel geïntimideerd. Misschien ben je momenteel wel helemaal niet in de gelegenheid om je dromen te volgen. Ik heb er zelf ook mee te maken gehad. Er kunnen soms dingen in je leven gebeuren waardoor je even niet verder kunt gaan met waar je mee bezig was. Een gebeurtenis die je droom in duigen doet vallen of vertraagt.

Wat doe je dan?

Terwijl ik afgelopen vrijdag een prachtige tekst open sloeg, kreeg ik inspiratie voor deze blog. Soms lees je iets en raakt het je hart. Dat gebeurde mij dus terwijl ik de tekst las. En deze tekst wil ik graag als bemoediging aan jullie doorgeven. Want wie bepaalt de tijd wanneer iets gebeurt? Wie of wat bepaalt wat jij mag of kan gaan doen?

In het verleden heb ik de cursus voor talentfluisteraar gedaan. Dit klinkt zweverig maar is het totaal niet. Het wil zeggen dat iedereen een talent heeft. En dit kun je ontdekken door jezelf een vraag te stellen. Wat vindt jij leuk? Waarin kan jij je helemaal verliezen, zo erg dat je de tijd zelf uit het oog verliest. Dit kan maar heel goed één van je talenten zijn.

Wat is jouw droom?

Het mooie aan het leven met God is, als je je leven in Zijn handen legt, je niet alleen je droom of je richting hoeft te bepalen. Er is iemand die je leven leidt en die je talenten en je interesses zal leiden naar de plaats waar Hij wil dat je op dat moment bent.  Onderstaande  tekst bemoedigde mij:

Waar God leidt, voorziet Hij!

Bron: Boek Je bent geliefd journal van Bobby Schuller, copyright Bobby Schuller.

Wauw, wat doen deze woorden met jou?

Wat ik heb ervaren in mijn leven is dat God de dingen leidt. Er zijn dingen op mijn pad gekomen die ik zelf nooit had kunnen bedenken. God zal je bepaalde richtingen opsturen zodat jij die hint verder kunt oppakken. heb je dat weleens gemerkt? Misschien zit je nu dit te lezen en ben je net in een situatie gekomen dat je droom in duigen is gevallen of dat je droom even een onderbreking heeft gekregen. Wat moet je dan met deze tekst? Ik hoop in dat geval dat het jou mag bemoedigen te weten dat God je leven leidt en dat betekent ook inclusief je dromen en de dingen die je graag nog wilt mogelijk maken.

Als God naar een bepaalde richting stuurt, je leidt naar nieuwe dingen, dan zal Hij er ook in voorzien.

Ik heb geleerd dat als het even net iets anders gaat dan ik had verwacht of gedroomd, ik mijn dromen en verlangens bij Hem bekend mag blijven maken. Hij weet immers al wat er in mijn hart speelt. Het gaat niet altijd zoals je zelf zou willen. Het leven kent zijn ups en downs. Maar je mag weten in alles wat er gebeurt, dat Hij je leven leidt, en als jij wat op je hart hebt, kan NIEMAND dit van je afnemen. Neem de tekst die ik open sloeg als bemoediging:

Waar God leidt, voorziet Hij, en dat zegt ALLES!

Een lied waar ik graag mee af wil sluiten en hierbij past, is het volgende lied:

Its not easy? to know for certain?

But you know me, more than I know myself

So ill believe it, although I cant see it

I know that your plan, is always for my best

——————————————————————

Help me see, all you see in me

Help me understand and believe

Your plan is all I need

—————————————————————–

I give you my dreams

I give you my desires

Take control of my Life lord

Your plan I long for more than mine

—————————————————————

I give you my plans

I give you my decisions

Take control of my Life lord

Your plan I long for more then min

© Copyright Krullies Schrijfsels. Alle rechten voorbehouden.

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑