Gebroken dromen

Gebroken brokstukken liggen om mijn heen. Scherven van iets wat ooit heel was. Stukken van gebroken dingen liggen in een puinhoop op de grond. Het is niet eerlijk! Wat kan het leven soms hard zijn. Met mijn betraande gezicht kijk ik om mij heen. Daar liggen ze. Mijn dromen.

Ik zie om mij heen de brokstukken van het leven liggen. De worstelingen die ik heb gehad. Vervlogen dromen. Dromen waarvan ik dacht dat ze werkelijkheid zouden worden tot het moment dat het zonder enige waarschuwing ineens veranderde. Zo van het ene op het andere moment werd het anders. Mijn droom werd gebroken. De gebroken stukken liggen in puin in mijn hand.

Als je om je heen kijkt, kun je niet anders dan concluderen dat we in een gebroken wereld leven. Puinhopen tekenen het leven. Worstelingen en strijd zijn de onderwerpen van alle dag. De worstelingen van het leven laten hun sporen na. Is er nog hoop te vinden in de brokstukken van het leven? Er is oorlog in de wereld. Mensen doen elkaar verdriet. Dromen vallen in duigen. Mensen hebben te maken met worsteling en strijd. Een worsteling kan plaats vinden op verschillende gebieden van je leven. Op je werk, in je gezin, of in je persoonlijke leven.

Voor mij is mijn gebroken droom een worsteling. Een strijd. Het is niet gegaan zoals ik had verwacht. Wat doe jij als jouw dromen in duigen vallen? Als je hart gebroken is van het verdriet en de teleurstelling, die soms zo diep de wonden open snijdt.

Hij geneest wie gebroken zijn en verzorgt hun diepe wonden.
Psalm 147:3

Dat zijn Gods woorden voor jou. In welke hopeloze situatie je op dit moment ook bevindt. Hij wil jouw wonden genezen. Of ze nu oud of nieuw zijn.
Hij is er voor je! Ook al heb je misschien het idee, dat God er niet is, omdat je in een situatie zit die je totaal niet begrijpt.

TOCH…………

Mag je schuilen onder zijn grote vleugels. Zijn vleugels die je zullen beschermen en je in Zijn armen zullen nemen. Voel je Zijn zachte hand niet, die over je wang heen gaat? Hij droogt je tranen. Hij ziet je. In de gebrokenheid van het leven mogen we Zijn zegen ervaren. Zijn zegen die zegt: ‘Ik genees je wonden’. Het is een belofte waar we ons aanvast mogen houden als het leven moeilijk is. In de puinhopen van het leven is er hoop. Het staat zelf in het woord puinhoop. Hoop……..! Je kunt er niet omheen. Puin en hoop zijn met elkaar verbonden. In de worsteling van het leven is er dus hoop. De hoop van het kruis. Hij gaf Zijn eigen leven voor jou. Om jou leven te helen. Zijn liefde kent geen grenzen. Hij gaf zichzelf aan JOU!

gebroken-dromen

Ik kijk nog een keer om mij heen. Ik zie nog steeds de scherven liggen.

TOCH…………

Toch weet ik, dat ik hier niet alleen doorheen ga. Het wordt weer beter! Een gerust gevoel maakt plaats in mijn hart. Want ik heb de zekerheid dat Hij mij hier doorheen zal helpen! Zijn zegen kun je voelen door je tranen heen. Hoop en zegen, iets wat iedereen in deze wereld zo nodig heeft! Hoop wat alleen Jezus kan geven in een wereld die zo in nood is!

 

6 gedachten over “Gebroken dromen

Voeg uw reactie toe

  1. Een vriendin van mij zei: “Read your Bible, pray every day ~ and bring the broken pieces of yesterday to the cross of Christ. That is a real new beginning.” Dat vond ik zo mooi.

    Dank je wel voor je mooie blog! Ik heb er veel aan.

    Geliked door 1 persoon

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑