Zekerheid in deze onzekere wereld!

Niets is helemaal zeker. Helemaal al niet als je naar het leven kijkt. Voor dat je het weet is je leven omgeslagen. Is er iets veranderd in je leven waar je geen enkel invloed op hebt. Een vrolijk begin van de week kan zo ineens omslaan in een angstig moment. Een moment die je niet zag aankomen. Ik denk dat iedereen dat wel kent. In 1 klap kan je leven veranderen. Het is alsof je een klap in je gezicht krijgt. Mensen maken keuzes maar houden daarbij geen rekening met wat voor gevolgen het kan hebben voor een leven van een ander. Ineens kan door een beslissing van een ander je leven op de kop staan.

Maar ook gewoon plotseling kan een leven zo omslaan. Zonder enige waarschuwing komt het je leven binnen. Wij als familie hebben afgelopen week weer angstige momenten beleefd. Terwijl ik dat gele autootje weer voor ons huis zie staan, gaat mijn hart tekeer. Hoe zal het deze keer aflopen? Angst en verdriet vullen mijn hart, mijn benen worden zwaar…….Wat is er toch met mijn vader aan de hand? Wat als…..ik wil er niet aan denken! Het moet goed komen!

Terwijl de gele auto weer de straat uitrijd blijven we verward achter. Op de automatische piloot pak je de spullen weer in en ga je wederom op weg naar het ziekenhuis. Niet wetende wat voor nieuws je dit keer weer te horen krijgt. Uren wachten in een wachtkamer staan je te wachten. Uren waarin ons hart onrustig is en vol spanning. Maar ook angst. Het leven is zo kwetsbaar. Onverwachts kan een leven omslaan. Je hebt er niet om gevraagd. Je wilt dat niet, maar je kan er zo weinig aan doen.

Als je leven instort en je weet niet wat je moet doen, val op je knieën en bid! Vertel al je twijfels en vragen aan diegene die jouw door en door kent! En God zal luisteren! Hij slaat zijn vleugels om je heen! Hij is de enige zekerheid in dit leven!

Zekerheid

Het leven is eigenlijk net als het weer. Je beleeft wisselvallige momenten. De ene keer regent het, helaas soms wat harder dan je hebben kan. En de andere keer schijnt de zon volop. Hoe ga je om met die wisselvallige momenten?? Ik ben blij en dankbaar dat ik God heb. Ondanks al het verdriet en de onzekere momenten die je meemaakt als mens. Ik ben dankbaar dat ik altijd bij God terecht kan.

Toch in wat voor omstandigheden je leven zich ook bevind er is HOOP. Er is Iemand die je hand vast houdt! Iemand de met jou leven aan de gang is. God heeft een plan met ieders zijn leven. En wat mensen ook beslissen of regelen of doen, God ziet er op toe. En als God ja zegt kan niemand nee zeggen. Wat ze ook willen. God beslist en leid! In al die onzekerheden in het leven is Hij nabij! Wat er deze week ook op je pad zal komen! Hij leid mijn leven en als God JA zegt kan NIEMAND nee zeggen!

Wat is de zekerheid? Wat is zekerheid in je leven? Je kunt een baan hebben, een goede gezondheid maar zijn die dingen allemaal niet kwetsbaar? Voor je het weet zetten ze je op straat of word je ziek. Zonder enige waarschuwing of reden. Wat is er in de mensheid gevaren? Waarom kan iemand zo ineens als een blad aan de boom omslaan? Niets is zeker in dit leven.

Ik las gisteren een prachtig stukje uit het boekje van Elizabeth George Vrouw naar Gods hart. Een stukje wat ik jullie wil meegeven, wat er in je leven ook speelt!

Wees niet onrustig…maar rust in Gods aanwezigheid
Wees niet ontzet…maar vertrouw op Gods wijsheid en wegen
Wees niet verschrikt…maar aanvaard Gods handelen
Wees niet zenuwachtig…maar bedenk dat God alles in handen heeft.

En dat lieve mensen geeft Hoop in een onzekere wereld. Wat voor aangename of onaangename verrassingen je deze week ook voor komt te staan, Zijn vrede is met je! Dat is een ding wat zeker is!

2 gedachten over “Zekerheid in deze onzekere wereld!

Voeg uw reactie toe

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑