koning met een grote K!

Koningsdag!! Heel vroeg staan de mensen al op. Auto’s vol geladen met spullen. Vol verwachting zitten de mensen klaar of er mensen zullen zijn die hun spullen zullen kopen. Het is altijd een gezellige en vrolijke dag! Sommige mensen hopen ook een blik van de koning op te vangen. Een glimpje is voor hun al genoeg! Als ze hem maar zullen zien, dan is het goed!

Hoe zit het met jou?

Wil jij ook de koning zien? Of maakt het voor jou niet zoveel uit? Wat is een koning? Ik heb de definitie even in het woordenboek opgezocht:

ko·ning (de; m; meervoud: koningen; verkleinwoord: koninkje)
1. vorst die over een koninkrijk regeert: hij was de koning te rijk zeer gelukkig
2. de machthebber: de klant is koning wordt op zijn wenken bediend

kroon-willem-

Wij hebben Willem- Alexander als koning. Als ik dan terug denk aan de tijd dat Jezus op aarde leefde, is er heel wat veranderd. De koning is minder toegankelijk geworden door hoe de wereld is geworden. Mensen zijn verhard. In de tijd van Jezus leefde kon je gewoon naar Jezus toe lopen. Geen zichtbare beveiliging om hem heen.

Tegenwoordig moet je als koning wel beschermd worden, wat is er met de wereld gebeurd? Wie is jouw koning en dan bedoel ik niet diegene die in Nederland regeert. Wie regeert er in jouw leven?

In mijn leven regeert er ook een koning, maar niet zomaar een koning. In mijn leven regeert een koning met een grote K! Mijn koning gaf zijn leven voor mij. Ik denk persoonlijk niet dat Willem – Alexander zijn leven voor mij zal geven. Maar mijn Koning wel!

Op zo’n dag wanneer alles een koninklijk tintje heeft, ben ik bijzonder dankbaar dat ik, een kind ben van de Koning. En niet zomaar een koning maar een koning met een grote K!

Een Koning die mij persoonlijk wil kennen.
Een Koning die voor mij zorgt!
Een Koning die met mij mee huilt wanneer ik tranen heb.
Een Koning die zijn hand uitstrekt naar jouw!
Een Koning die alles in alles is!

Welke Koning regeert er in jou?

Plaats een reactie

Blog op WordPress.com.

Omhoog ↑